|
|
|
|---|---|
|
Som sagt. När ska pedaler, ratt, växelspak mm bli nötta? Vid 10k mil, 15k mil eller först efter 20k + mil? Och tror ni något speciellt körsätt påverkar detta? Med nötta menar jag så slitna att mönstret börjar försvinna från pedaler mm. Vad tycker ni? apocalypsorödmetallic... | |
Aldric |
Är detta en seriöst menad fråga .. ? |
|
Varför inte... är ju ett sätt att "kontrollera" miltal. Har själv inget svar på frågan dock. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Nya pedal gummin a ca 100:-/st brukar alltid vara ett bra reservdels köp ca 1 månad innan man skall sälja...... brukar kolla mer på rattkransen 55 000 mil på en Volvo 245 gör rattkransen "bakelitblank" som i en gammal Amazon.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Slitage på pedaler och övriga manöverorgan kan ju skilja sitt rätt mycket beroende på hur bilen används. 40 000mil på autobahn med farthållaren på eller 1500mil i en bil som använts till att dela ut morgontidningen med... Har själv aldrig koncentrerat mig något större på pedalernas slitage vid ev. bilköp. Finns mycket annat och glo på tycker jag. // TD04 |
|
|
Kolla alltid pedalerna, varför jo: Fina pedaler behöver ju inte säga att bilen gått kort eftersom man kan byta gummi som man tidigare sagt här. Men om pedalerna är rejält slitna på en bil som ska ha gått kort sträcka så är ju det en bra varningsklocka så god som någon. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.