|
|
|
|---|---|
|
hej en dum fråga bara, men var sitter säkringar till en 535 E28 förutom i boxen i motorrummet ? för att jag har fått ett problem att all ström inne i bilen har lagt av elhissarna funkar inte när dörrarna är stängda (men lyser o funkar när dörren är öppen) innerbelysningen, alla instrument mätare förutom hastighet, c-låset funkar inte kollade som sagt alla säkringar som sitter i boxen i motorummet o dom verka va hela så min fråga är finns det flera säkringar nånstans ? kan tilläga att varnings blinkers knappen klickade till några gånger innan allt detta har lagt av Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i | |
|
Alla säkringar utom automatsäkringarna till elhissarna, som sitter på kåpan under rattstången, sitter i säkringsboxen i motorrummet. Testa att byta säkringar ändå och böj till tungorna som håller dem lite så att det inte glappar! Låter som du har glapp eller kortslutning någonstans. Säkringsboxen är ett bra ställe att börja, enklast :-) mvh Johan. Länk |
|
|
Få tag o byta alla säkringar för säkerhets skull samt se till att det inte finns nån glapp Men tror du inte med att det ha att göra med varningsknappen ? eftersom det läter som en kärvande relä som har fått spel o börjat att klicka oavbrutet i 10 sek (hänt några gånger) vilken kabel är det som försörjer kupén med ström ? finns det nån speciell som man ska kolla efter i kabel stammen in till bilen ? Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Reläet till varningsblinkersen sitter på rattstången, precis bakom ratten. Tag bort ratten och den undre rattaxelkåpan så ser du. Tyvärr är det ganska många kablar som förser kupen med ström. Uppdelningen sker till största delen i säkringsboxen, sedan går det en kabel till varje förbrukare. Det sitter ett eller 2 (minns inte vilket), reläer som lastar på bilen när du vrir på tändningen, i säkringsboxen. kanske är ngt av desas kasst. Ska kolla i boxen på min i eftermiddag och fräscha upp minnet. Annars låter det som säkring 5 & 6 kan vara de som eventuellt spökar för dig. Har du riktig otur så har du jordfel någonstans i bilen, vilket kan vara svårfunnet.. mvh Johan. Länk |
|
|
ok för den funkade när jag hämtade den. kan notera att bilen har stått i 1.5 år o allt är fuktigt o jävligt men kolla gärna vilka relä som ska klicka när man vrider på tändningen Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.