AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.053

Köpa E60

Sida 2 av 2
Har en i familjen!,mitt råd:Vänta ett år tills alla barnsjukdommar är borta!.för övrigt en fantastisk bil!!

Vad tillför den "stora kliman"? På vilket sett är den bättre?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Lilla kliman, är en vanlig AC anläggning. Där man själv måste stänga av och sätta på AC'n när den behövs.

På den "stora" ställer man in den tempratur man vill ha och så får man det, man får även en del inställnings möjligheter i I-driven.

REST värme får man också.

Denna anläggning borde vara standard iaf på 530 och uppåt, känns fel att man måste köpa det till en bil som kostar 390.000 SEK i grundutförandet.

//Simon
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
PS: Vi har beställt en E60 Titan grau, men vi funderar på om vi ska ta den med shadowline som ingår i sportpaket eller om vi ska ta bort shadowline, då vi tycker bilen blir så mörk med svarta lister runt fönstera.

Någon som vet någon sida där man kan se färger, gärna med kromlisterna, och en Titan Grau med shadowline ???

Bilen blir med svart läderklädsel och titan lister i kupén, då träet som finns med i sportpaket känns fel, inget snyggt med plastträ i bilar längre....

//

Simon
or
725
oreo
323i -85
Min prioritetslista for utrustning for 530d:

1. Automatlada - skulle inte vilja ha denna bil utan om man inte spenderar nastan all tid pa motorvag. Den ar for dod pa laga varv for att den manuella skall kannas ratt. Blir litet ketchupeffekt av det hela
2. Xenonljus - de nya bixenonljusen ar helt suverana
3. Adaptiva ljus - om du provar de adaptiva ljusen pa en krokig skogsvag blir du nog lika sald som jag... Helt otroligt smidigt att ha ett ljus som lyser in i kurvorna. Nar man stanger av dem for att testa sa marker man verkligen skillnaden...
4. Eftermonterad Webasto/Eberspacher - skonar motorn och den egna kroppen under den kalla vintern
5. Farthallare - vill inte ha den utan
6. Reservhjul - bilen gar battre pa icke runflat dack!
7. Metallic - vit ar inte ratt pa denna bilen och svart betyder tvatta, tvatta och ater tvatta for att halla den snygg
8. Sportchassi - bilen gar bra utan sportchassi, men blir annu mer i kontakt med vagen med
9. Krockkuddar bak - om man inte har barn i bilbarnstolsaldern
10. Adeltra - om svart intredning, den kastanjebruna passar battre med original inredningen tycker jag
11. Utokad belysning - bilen kanns lyxigare och det vill man val nar man betalt sa mycket for den...
12. Sportratt om man inte har adeltra
13. Komfortstolar - tycker inte att man sitter saaa mycket battre i dessa, men de ar de enda stolarna med aktivt whiplash skydd och det ar nagot jag inte vill vara utan efter att ha last rapporter kring detta... urdaligt att BMW inte har detta som standard!!!

Vad jag inte vill betala extra for:
- Fallbart baksate - vill man lasta inne i bilen -> kop en kombi annars kop ett takracke
- Original larm - Forstar inte nyttan med detta larm - battre att kopa till ett eftermonterat larm med sparning och gsm funktionalitet sa att man far indikation om larmet gatt eller att kopa laminerade rutor som stoppar tillfallighetstjuvar fran att komma in i bilen
- Kopphallare - Ingen dryck i bilen tack!
- Aktiv styrning! Det galler att prova en bil med denna noga innan man skaffar denna for jag tyckte att mycket av gladjen med att ratta en BMW forsvann med AS. Visst gick det att kora bilen fortare, men en del av vagkanslan och engagemanget i korningen forsvann. Inget for mig, men gillar man snabb kryssning mer an en engagerande styrning sa kan detta vara helt ratt!
- Dynamic Drive - Gillade inte detta heller - jag tycker att sportchassit gor ett battre jobb, men visst ar det ett satt att fa bade ett tightare och mer komfortabelt chassi samtidigt. Kanns litet artificiellt dock..
- Navi - kanns mer prisvart att kopa en PDA med navigationsprogram - da kan man ju ta med det i andra bilar och situationer ocksa!
- PDC - Det ar bra att inte bo i stan nar man skall parkera!
- Utokad klima - Vad tillfor den egentligen?

Har sakert glomt ngt anda....
chrille70
@Sim:

På www.bmw.de kan man "bygga bil". Klicka på "Car Configurator" på förstasidan.

MVH Chrille
Bayerischemotor: Skulle du vilja höra av dig om Touringen blir till salu inom en snar framtid. Farsan letar efter en och som du kanske vet växer dom inte på träd direkt i det här landet.
js_snicke:

Om det blir äffar, vilket ännu är osäkert, så betyder det att bilarna går i inbyte, men då får butiken en fin Touring i byte, så därifrån kan ni handl:). Dock är den lite snål på utrustning. Har 80.000km på mätaren.
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Sim, på standard klimatanläggning ställer man in den tempratur man vill ha och så får man det, däremot får man styra fläktens hastighet manuellt.
Kn, Vad gillar du din 520i? Kan du rekomendera bilen? Har du automat, läder eller annan utrustning som du tycker man ska ha?

MVH
Sterio
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.