AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
599

Skulle 19 tums

Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
19", 8x19 monteret med 235/35/19 M3 Fälgar passa bilen eller skulle det blir för trångt. Letar redan nu för sommar fälgar =)
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Kommer nog ta i skärmarna bak om bilen är sänkt ,även fram vid fulla styrutslag mot innerskärm se till få rätt ET mått på fälgarna det är viktigt.Hade själv 225/40/18 på min bil men det gick fritt bak på grund av inknackade skärmkanter bak.Ska tillägga min bil är väldigt låg...mvh dutta

Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
Min bil e inte sänkt överhuvud taget....

Men 18 tums borde i så fall inte vara ngr problem alls....

vad betyder att man valsar?
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Amirooo: När man valsar så spänner man en fixtur på hjulbultarna som har en löpande arm med ett hjul på.Hjulet liknar ett på en skateboard.Så hjulet pressar på skärmkantens insida samtidigt som man drar framåt tillbaka man ökar trycket på¨hjulet eftersom.Man värmer även lacken med varmluftspistol så att den inte spricker.Tror man kan pressa ut skärmkanten upp till 15mm på vissa bilar.Men du kan ju säkert ha 19" på din bil bara du hittar en fälg och däck med rätt dimension..Sök även inlägg i forumet på "valsning av skärmkanter"..mvh dutta

Amirooo: Jag har 235/40-18 runt om och det är lugnt, tar i ytterst lite fram vid fullt rattutslag, 235/35-19 har ungefär samma omkrets som 235/40-18.
Dutta skrev det å jag skriver det igen!

Alla fälgar har olika et det villsäga hur fälgarna sitter i hjulhuset.
Med mer et så sitter fälgarna längre in och med mindre så sitter dom längre ut.
Du ska försöka hitta en fälg som är runt et 42.

BBS chakkange 8½x19" med 235/35 gick på kompisens m3 som dessutom hadde H&R40/10 och det gick precis utan att det togemot med 4 personer i bilen med lite packning... så det går med rätt et
Am
78
Amirooo
BMW -97 328i
Tack för hjälpen grabbar.........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.