|
|
|
|---|---|
"Lappen" |
Ska byta kam på 325:an. Frågan är: Vilken kam är fördelaktigast för hetsig gatkörning? Tänkte kanske en "288 från Schrick eller Crane. Någon som provat denna duration? Är någon annan lämpligare? Är Crane på något vis sämre än Schrick, dom(Crane)är 800:- billigare. Måste man bearbeta toppen på något sätt för att installera kammen? (Hittade inga anmärkningar om detta i katalogerna) Uppskattad effektökning med extractor och kraftigare avgassystem? Nån som har erfarenhet av att man måste göra något mer åt motorn om jag installerar den här kammen, t.ex styrsystem? "Lappen" |
| Med personlig erfarenhet så rekomenderar jag inte en crane kam.Jag har knäckt en sådan vid montering pga fabrikationsfel....och det var tur att den small då, och inte vid upp start av motorn! | |
|
Håller med föregående talare, det är bättre kvalitet i Schrick kammen även om den är lite dyrare så är det värt det. bushman |
|
| Eventuellt bör du byta även ventilfjädrar, eller öka "inbyggnadsmåttet". Med trimkamkan kan ventifjädrarna bottna pga högre ventillyft och det kan orsaka brott. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.