AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
608

Pris E30

AKUS
tjena jag undrar vad bmw 318is och 325 kostar årsmodell. 1989-1990. rimliga priser alltså. utan extrem utrustning. eller mil å åt något håll.
Båda bilarna ligger nånstans mellan 15-40k, helt beroende på årsmodell, utrustning, dokumentation och självklart skicket.
AKUS
ok men går det att hitta en fIN och rostri BMW för ca 26-27000??? behöver inte vara skinn,hissar och AC. bara taklucka,elspeglar och sportstolar.
svintoleffe
Du kan hitta en fin bil under 15000 om du vill det ochså.
Det är bara att Leta.

MVH Leffe
AKUS
ok även 325i?
en fin 325 börjar nog från 20.000kr

för 26-27 hittar du en fin garanterat
Det finns ju alltid folk som försöker få ut 30k för sin rostiga 318i '87, medans någon försöker få ut detsamma för sin pedantskötta 325i '91. Så högt pris behöver inte betyda finare bil. När jag letade 320i fick jag uppfattningen att flera bilar som låg runt allt emellan 10-25k var i likvärdigt skick och med i princip samma (bristfälliga) utrustning. Det var bara frågan om hur "giriga" säljarna var. Så vad som är rimligt är ju väldigt subjektivt.

Dock betalar jag hellre en slant mer för en välhållen väldokumenterad bil, än för nåt halvtaskigt bruksobjekt.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Men räkna inte med att hitta en riktigt fin under 20k,är typ dessa 2 modeller som står högst i E30-serien..
För 318iS står väl nästan högre än 320?
318IS står väl ordentligt mycket högre än en vanlig 320... IS:en skall väl vara som en liten m3:a i väghållning mm. dvs skiljer mycket från resterande snik e30 modeller...

"Att köra framhjulsdrivet är som att bli bogserad"
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
En fin 325 E30 är värd mycket mycket pengar =)

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.