|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska titta på en (verkar det som) mycket fin E36 318i Touring 98 års modell idag, bra utrustning, färddator, nackstöd x 5, AC, M knopp & ratt, sportstolar, 4 x airbags, 16" lm fälgar, vinterdäck etc...1 ägare svensksåld, 12.000 mil för 115.000:- Har varit innte på 320-328 tidigare, så jag är lite undrande över 318 motorn, är det en OK snurra, eller är den helt seg? Tacksam för snabba svar så jag ska åka iväg strax! :)) Tack! Klas | |
|
Enligt teknikens värld.. 318i turing -96 "Testades mot Audi A4 Avant 1.8 och Volvo V40 1.8. Motorn råstark men trist, tröttnar på höga varv. Bra framstolar och hyggligt baksäte. Ganska långt och brett men lågt lastutrymme. Hög kvalitet men dyr" Go for it! =) |
|
|
Blev inte 318 motorn starkare på senare årsmodeller? eller är jag ute & cyklar? Tack JimmyNilsson för blixtsnabbt svar! :)) /K |
|
|
Jämfört med en 328 så är skillnaden stor givetvis. Men det är väl inte kanske inte prestanda och körglädje du är ute efter, eller? Har du tänkt att köra touring på heltid skulle jag nog satsa på en 328:a, långt ifrån lika rolig som din M3:a men bra mycket skojigare än 318. Mitt svar på din fråga blir ivf som helst, ja den är seg.. |
|
|
Anders.. Jo, jag gissar att den är seg! 115 hk... Det skulle mer vara ett praktiskt transportmedel. Men jag ska kika på den, & leta vidare efter en fin 323 eller 328 touring! Tack för input! /Klas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.