AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
478

2 liters motor e 21

imenhoteb
vilka andra kolvar passar till en sån???ska ha en turbo på motorn så kompet ska ligga på 8- 8:5?? helst smidda

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
VW bubbla. Dalhems tar runt 2500:- för en sats smidda (Mahle?) kolvar om jag inte minns fel (då får man även VW cyllar på köpet, hehe). De passar rakt av men ger rätt lågt komp. Funkar ypperligt vid överladdning.

Kiip Spiiding!
imenhoteb
hur lågt komp då??å vad har en sån kolv för kompresions höjd??skulle kanske inte va så dumt??om det passar!

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Jag vet folk som kör med såna kolvar och turbo med framgång. Exakt vilket komp det blir vet jag ej. Vad gäller höjden är det ju bara att ringa Dalhems och fråga. De är bra att ha och göra med.

Kiip Spiiding!
imenhoteb
jag har tänkt å ringa dom!!!eller nån annan firma??man kan ju borra blocket ocså Men?? b21 turbo kolvar?mer jobb!nått som passar direkt 22 mm kolvbult??från kolvbulten övesta ytterdiameter 31,5 upp till kolvtopp(flattop) tänkte jag!!

BM
60
BMWUFFE
bmw 520-77,316-78
laddade ca 0,8 med org förg kolvar och det funkade
i min gamla e21
har kvar en ny asbest skärkantspackning till 2 l motorn
att rekomendera med turbo
imenhoteb
ska du sälja skärkants toppackningen?Har själv en bmw e21 82 års 318 i med turbo å laddar 16 psi!orginal kolvar?Har kört rätt så hårt med den spikat å blåst en skärkants packning,mm (för dåligt med bränsle)Har ett tillskotssprut på nu.Men har inte hunnit kört nå(snöar ochså)Tänkte plocka i hop en 2L motor helst med smidda ??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.