AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
687

Kylaren temperaturen

pato
Hej!
Idag tänkte åka till jobbet. men temperaturen gick upp ganska snabb, efter en halv timme, fick jag ett meddelande på datorn
angående, kyltemperaturen. När jag stannde började ryka från motorhuvudet. för några dagar sen fick att kylavätska gick ner ganska fort. är det termostat eller vattenpump?

Blir jätte tacksam om det kommer lite hälp

Patricio
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Antagligen öppnar inte termostaten av olika anledningar, luft i systemet eller trasig, kan även vattenpumpen gett upp ,omöjligt att svara på din beskrivning
Varifrån läcker/ryker det.

///MVH Hasso
Länk
pato
Tack Hasso!

Det läckte kylavätska från hållaren av Kylavästkan.
Men, om det är att termostaten eller vattenpumpen som är trasiga. hur kan man nå eller var sitter dem. finns det något sätt
att testa eller prova om dem funkar?

Tack!

Patricio
stefannorr
Det jag lärt mig med att vara BMW ägare framförallt är stiger tempen,bilen börjar koka ingen värme i kupen m.m..kan du inte fixa,hitta felet själv så lämna in den innan de kostar multum..
med renovering av topp m.m......
stefannorr
Har själv inte råkat ut för det ännu,men är varskodd om dom problemen,men min bil har bara rullat 8700 mil ännu,så vi får se när termostat, v-pump, givare och ev termostathus ger upp..eller kanske kylaren..
pato
Vad är det som gäller nu, är att bogsera bilen till BMW Eller?

Patricio
stefannorr
Fråga Hasso o dom som är experter,men skulle ja själv råka ut för liknande att bilen dessutom kokat så är nog inte marginalen stor till sprucken topp..så ja skulle ta bogsering.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Om det läcker ur kylvätske behållaren så har nivågivaren pajjat pga av kokning så du bör även kolla den när du byter termostat.

:)

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Du kan ta upp den elektroniska tempvisaren och hålla koll på temperaturen. Kolla in: Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.