|
|
|
|---|---|
AKUS |
halloj. jag e på jakt efter en bmw 325 eller 318is. vilken är bäst att satsa på?? givitvis borträknat effekten. rost?? det gäller alltså årsmodell 89-90. jag hade en 325 -88. och den rostade nästan överallt. är 89,90-orna bättre? eller var mitt ett speciellt ex?? |
Aldric |
325 om du ska ha dyrt kul, 318is om du ska ha billigt och lika kul på kurviga vägar, kanske inte fullt lika kul på motorvägen. Rostmässigt är det ju samma bil så .... same same, but different ;) |
AKUS |
ok men hur är rostskyddet då?? för på den 88 jag hade rostade på ganska bra. |
Aldric |
Det kan jag nog inte svara dig på, min 325:a är rostig som attan men det skiter jag i så då rostar den ju ännu mer .. min is är 99% rostfri, och det ska den förbli lääääänge ;), men på en 14 år gammal bil får du nog räkna med en liten smula rost här och där, bara att leta tills du hittar en fräsch. |
AKUS |
ok, men de går väl å hitta sånna som inte rostar sönder helt under till. för domkraftsfästerna ligger väl risigt till på e30?? men är det lätt att hitta en 325 89-90?? till ett pris drygt 26000?? och vad ligger 318is på?? |
|
Jag bytte skärmar och svetsade min förra året. Det blev dyrt. Men nu är hon rostfri! Nu får jag helt enkelt försöka hålla efter rosten framöver. Inte för att jag kört nån 318is men 325:an är dunderkul! Den är tamejfan ultimat till allting! Och det är en myt att de skulle vara speciellt mycket dyrare. Försäkringen kostar mig bara 4600 om året. Hel. Skatten är ju nästan samma. Förbrukningen är kanske 1 dl högre per mil. Och sköter man bara om motorn och ej varvar alltför högt så håller den i en evighet. mvh |
|
Aldric |
För 26 000 skulle jag satsat på en riktigt fin is (typ min =p). E30 är dugligt överprisade, givetvis kan du hitta en fin 325:a för dom pengarna men det kan nog ta ett tag. Beror väl lite på hur bråttom du har med att skaffa bil. Ta båda mina för 50 000 *S* ;) |
Aldric |
Länk Eller kolla på den ... inte illa, fast den var ju 4-dörrars förstås. |
AKUS |
jo den låter ju kanon bra faktiskt. men lite väl långt ifrån där jag bor. å sen e dom ju så grymt kul att investera i. dom e ju så coola! men ska du sälja din lr?? |
| Aldric: Det är väl inge fel på fyradörrars? Ser lite mer vuxnare ut tycker jag. Mer som en riktig bil o ingen ungdomsracer. Men det är ju en smaksak! =) | |
AKUS |
nej då sålänge de inte är brunt i alla fyra hörnen. nej å så ä'r det praktiskt om man skulle behöva bilen å slänga in lite saker i nån gång. men 318is drar inte nån större mängd soppa va?? vad ger du i försäkring? har du ingen bild på den?? |
Aldric |
Jag är ingen anti-4-dörrars person, men jag vet många som är, tänkte bara påpeka det för AKUS :) AKUS: För rätt peng är allt till salu. Länk Förbrukning beror ju på högerfoten men det går att köra den på 0,8l/mil. Försäkring är ju så olika beroende på ålder, vart man bor etc .. men jag tycker inte den skrämmer någon iallafall. |
AKUS |
den såg ju fin ut. berätta lite om den. utrustning. långt den gått, var rosten finns m.m. |
Aldric |
17000 mil, elspeglar, 8 x LM fälgar, öppet filter, taklucka, eeeeeeeeh .... ganska lite el-prylar som kan krångla ;) Eller var det 325:an du var nyfiken på? *S* |
AKUS |
ok. ehm e de sportstolar??nja inte 325an för jag hade tänkt mej något med så lite rost som möjligt. å så nytt som möjligt. vart bor du då?? hur mycket vill du ha för den?? ska b ara bli av med ett lik. en 740 SE -92. |
Aldric |
BMW original sportstolar, samma som i M3 :) Jag bor i Borås, och priset kan vi snacka om när du har blivit av med ditt lik ;) |
|
Aldric: Är din 318iS lika fin som på bilderna ? Såg att de inte var helt nytagna. Om du är inne på att sälja får du gärna höra av dig med mer info samt ungefärlig prisnivå, såvida inte AKUS köper den :) Min e-post finns under användarinfon. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.