|
|
|
|---|---|
| Tja! Har funderat på att skicka i en baslåda i min cab men undrar hur jag ska göra för att få fram ljudet till cupen. Är det någon som har en baslåda i sin cab (E36) och låter det bra? | |
|
Hej! Cabbar är lite luriga när d gäller bas, så MITT tips är att Du kikar in på/till en bilstereobutik i Din närhet, D ska kunna guida Dig rätt vad det gäller låda, bas osv till Din bil. El så får Du ett kanonsvar här... mvh Rutger |
|
Robsarve |
Det går men det är en hel del pyssel och pengar inblandat. Frågan är ju vad du är ute efter, "bara" bra ljud eller att det skall impa nere på byn? |
|
Alla cabbar har ju mittarmstöd där bak. Där kan du montera "woofern" och låta basen flöda fritt i i kupén. Detta tycker jag är den elegantase lösningen. Lite fin sammet på panelen som sluter tätt där ryggstödet öppnar sig för mittarmstödet. Sign Kjelle |
|
|
Bort med luckan i mittarstödet bak och sen är det bara att snickara ihop en egen låda. Gjorde min på 50 liter sluten med 2 st lancar 10" som jag vinklade inåt och dom spelade mot öppningen till baksätets arstöd. Poppade på riktigt bra med ett genesis dual mono men du måste bygga en låda till steget/stegen eftersom det blir helt lufttät i baklukan å värmen kan inte ventileras någonstans. Jag hadde 2 st datorfläktar i min låda till stegen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.