AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
824

Sänka E30

Jessie
Hej. Jag har problem med att få ner min E30 i baken. Har monterat sänkningssats som sänker 60/40mm men bilen åker knappt ner något bak.
kan man sätta dit 60mm sänkningsfjädrar till en 316-88 istället. Tänkte ifall dom var mjukare eller något.

mvh
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej! Är det en ny sänkningsats du monterat? isåfall tar det en stund innan bilen s.a "sätter sig" ...en annan sak är att skärmkanterna bak,är lite högre skurna på tidiga E30 (före-88) därför kan det se lite högt ut trots sänkning...
Jessie
Sänkningssatsen har suttit på ca 2500 mil så jag tror den har "satt" sig riktigt. Jag har sett andra E30 av den äldre upplagan som är riktigt låga bak. Men jag vet i fan hur dom bär sig åt.
mvh
OX
211
OXXY
328IM Cab 96:a
Ta och värm på fjädern och tryck ihop den så ska du se att den blir lägre!!!!!!!!

Länk
OXXY: Det är inte att rekomendera. Alla egenskaper som fjädern har fått vid tillverkningen riskerar att gå förlorade!

För att få ned en äldre E30 som du vill så är det nog fjädrar som sägs sänka 60mm bak som gäller.

/Anton
OX
211
OXXY
328IM Cab 96:a
Helt riktigt Anton.L.
Risken att fjäder ska gå av blir ju större men det är ett alternativ
annars så får ma ju köpa 6o fjädrar till baken.

/OXXY

Länk
fl
168
flp
325ik -88
min är sänkt 55 runt om med jamex fjädrar samt gula bilstein dämpare. den tycker inte jag är så hög bak :>
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.