|
|
|
|---|---|
|
Hej alla goa vänner, jag önaskar er ett gott mekar år, jag har redan börjat. problemet är: det kommer varm luft vid förarsidan, men inte från passagerar sidan, där kommer bara kall luft. trots full pådrag av värme 32 grader. jag demonterade värmeventilerna som det rekomenderas på denna sajten, inget fel, så jag tog bort käglarna som sitter i ventilerna 2st, och montera ihop igen. prova starta igen och vänta en stund, det blev mycket varmt vid förar platsen men bara kall luft vid passagerar platsen. värme aggregatet troligt tät, eller en luft ficka, Vad tror ni??? är det någon som har samma problem?? är det någon som vet hur fan det ser ut där in under panelen. sitter det 2 element??? Goda tips är välkommna. må det bli ett GOTT BMW ÅR, på er alla mvh Oväsen OVÄSEN | |
|
provade du bägge ventilerna att de öppnade,genom att koppla på ström på ventilerna. |
|
|
Är det inte en av de många svåråtkomliga stegmotorerna som strejkar och inte vill vinkla om luftflödet korrekt? Parf |
|
|
Har samma fel på min fast det blåser kalluft på förarsidan,jävligt kallt om fötterna vid -25. har inte felsökt det själv men men det skulle vara härligt med lite värme så nånting måste man ju göra åt det!!! men det är bara vid fötterna inte resten av utblåsen... Mvh bostedt |
|
|
jag tog bort bägge ventilerna dvs. konerna och montera ihop och provade. då konerna i ventilerna är borta borde det bli som om dom bägge är öppna eller hur??? men det kom bara varmt på förar sidan och kallt på passagerar sidan. kan det vara så att det sitter ett spjäll som riktar varmluften såm har hängt sig eller gått sönder. i så fall hur kommer man åt detta??? funderar på om det kan vara luft i värme elementet. går det att avlufta dom elementen på något sätt???? OVÄSEN |
|
|
Det är nog i alla fall någon av de många stegmotorerna som riktar luftblåste som har gett upp. På denna utomordentliga sida kan man se hur de ser ut och hur de sitter: Länk se under rubriken "Center vents" (man blir lite matt av bilderna...) Parf |
|
|
Tackar för tipsen. om två veckor kommer jag att riva ned enligt Johan & seans länk. så jag återkommer med om det var på detta viset . eller något annat fel. OVÄSEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.