|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa ny bil, E36 M3:a eller e39 528/540? Vilken ska jag välja? De ligger väl i ungefär samma prisklass. Kan man entusiastförsäkra e36 M3:a eller e39 540, vad krävs för det? Vore tacksam för lite tips, fördelar, nackdelar etc. Mvh Andreas | |
|
Jag tycker inte att man kan jämföra dom modellerna imellan (lite som att jämföra en Golt TDi med en Cherokee 5,8...nästa:) M3 e36 är hoplöst föråldrad jmf. med e39 men dom går som ett skott. Ska du köra bana är det M3 som gäller. Om du bara ska fisa runt i stan så räcker det med en 528. En 540 mår bäst på motorvägen i höga farter. Mitt försäkringsbolag (LF) ville inte entusiastförsäkra M3. //Marin |
|
|
Hej. Precis som Marin säger så går det inte att jämföra dessa bilar. Detta beror helt på vad du själv är ute efter... M3:an går ej att entusiastförsäkra. 528:or går att hitta från 85k och uppåt. M3:or från 90k och uppåt. 540:orna kostar dock lite mer, 140k och uppåt. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tack för svaren! Fisa runt på stan hade jag väl tänkt gör mest :-) Gärna mer synpunkter... Mvh Andreas |
|
|
*Bumper* Det går ju fortfarande att entusiastföräkra en m3 e36 även fast det är svårt. Hadde inga somhelst problem att göra det med min men den var ju svensksåld å hadde ju bara gått 2500. Hadde den gått 10 000 så hadde det ju varit kört men mycket beror ju på bilen mil och så vidare |
|
|
MNS_M3: Jepps, jag vet. Men 99,999% av fallen så går det inte och vill inte ge folk falska förhoppningar. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Egentligen fel tråd men... Vad har ni för försäkring på era e36 M3:a, e39 528i och 540i? |
|
|
*Bumper* Nä det vill man ju inte göra även fast det finns 0,001 % chans ;) *andreas_soder* Först så hadde jag vagnskadegaranti på min bil (dial) och efter att den gick ut så blev det ok's entusiast fösäkring men jag märkte ganska snabbt at dom 500 mil som var max per år rullade i väg lite väl snabbt så blev det en tråkig å ganska kortvarig försäkring av TH innan jag provade orginalfösäkrins som funkade jätte bra, både att ha å göra med och deras premie. //Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.