|
|
|
|---|---|
|
Ja, vad innebär det egentligen? Måste garaget ha en viss temperatur för att få kallas varmgarage? Eller krävs det bara att det finns väggar och dörr och att det är uppvärmt? Vara nere hos Z3:an idag och kollade temperaturen hos den, 11 grader visade termometern när jag låtit den ligga vid vindrutan en halvtimme. /Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" | |
|
Sålänge det är plusgrader i garaget när det är minus ute så skulle jag då kalla det varmgarage. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
| I mitt garage är det numera bara +12c. Brukar vara +22c. | |
|
ThaMaztr>> +11 tycker jag då att man kan kalla varmgarage, börjar det bli kallare än så är det nog rätt nära att kalla det kallgarage. Allt över +5 tycker då jag är godkänt om bara bilen skall förvaras där. Temperatur lagom att meka i tycker jag vore lagom med +10-15 grader, har dock bytt koppling och topplock på min bil när det var +2-5 grader i garaget och det kändes väl lite väl svalt.. Man slapp dock bli svett. :-) I mitt garage avläste jag för några timmar sedan -1 grad, har väl varit runt -10 som kallast.. På sommaren så brukar det däremot vara närmare +30-35 som värst. Mvh TD04 |
|
|
ja typ över 5+ i alla fall. men ha man bilen avställd o d e -10 ute tycker ja inte d e ngn fara om tempen ligger på nollan eftersom d inte blir ngr kallstarter(kanske ngn om man startar bilen ibland) förra vintern hade ja +20 i garaget när d va som kallast ute. i år har ja runt nollan. M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
I flerbilsgaraget jag hyr plats i är det cirka 12 grader varmt när det ute är 8-10 minus. Det kallar jag varmgarage men skall man ha garaget till att meka mm och ha det lite "hemtrevligt" så får det ju gärna vara lite varmare. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Ja allt över 5+ borde ju kallas varmgarage. Eller om du har ett element i garaget och det är plusgrader i garaget när det är minusgrader ute! Typ?! Mitt är ett kallgarage och brukar ligga på ca +2 grader även om det är flera minus ute. Det är tjocka väggar så det kanske isoleras på nåt sätt... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
När jag bodde i Örebro så fanns det nått som kallades "termogarage" höll 7-12 grader, en länga med ca 30 garagplatser med egen dörr men öppet i mellan invändigt bäst var att ha sitt garage så nära värmefläktarna som möjligt. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.