AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
17.722

Årets första Malmöträff - 11/4/2004!

Sida 9 av 10
Tack för en trevlig träff. Roligt med lite danska deltagare. :)
Rundan var kanske i längsta laget, annars var allt kanon!

Ses snart!

MVH / Jacob

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Jag vill oxå tacka Kalle och Wendtan för en mycket trevlig träff, som innebar en hel del intressanta BMW diskussioner med många mycket trevliga vänner. Det var jättetrevligt att träffa er alla igen. :-)

Tyvärr så råkade jag ut för en smärre incident när jag var på hemväg ..

Jag kör på motorvägen och tänker på den lyckade träffen och samtidigt lyssnar jag på en bra låt. Rätt var det är så ser jag något på vägen precis framför mig. Det gick så fort, så jag hann inte väja för vad jag då trodde var en hare . Hör bara ett dunk-dunk- bonk .. tittar sedan snabbt hastigt bakåt och ser en massa miljontals tussar/fjädrar flyga omkring. Men hur jag än tittade bakåt kunde jag inte se djuret ligga på vägen ??

Jag hade i det läget c:a 20 mil kvar hem, och jag tyckte självklart synd om det stackars djuret som hade oturen att möta mig på vägen . Men men .. efer ett tag så slutade jag fundera över den obehagliga händelsen. Jag borde ju självklart ha stannat och kollat att bilen var ok ....

När jag sedan parkerat pärlan i garaget och ska stänga porten så får jag nästan hjärtstillestånd !

Den vänstra frontnjuren är borta !!! Jättetrött som jag var då efter en lång dag, går närmare och VILL inte tro det är sant det jag då ser ... jag ser något stort fjäderaktigt sticka upp från hålet framför kylaren. Herregud vad är detta ?? ... jag sticker ner handen och fiskar fram en stor tjädertupp på 2-3 kg !!

Tyvärr så blev det oxå två repor på huven, antagligen från klorna .. men det tror jag nog att Daniel på Tefcar kan hjälpa mig att trolla bort .

Hur som helst så har jag inte sovit en blund i natt + att jag dessutom har blivit ordentligt förkyld host-host .

Asken, jag skulle ha tackat ja till ditt erbjudande om att låna din jacka när jag frös .. hade jag gjort det, så hade jag nog inte varit förkyld idag.

Hur som helst, det första jag gör i morgon f.m är att ringa ner till BMW och beställa en ny frontnjure till min älskling.

Tack än en gång till er som ordnade träffen samt alla "gamla" och nya vänner som jag fått genom detta forum vilket jag inte kan vara utan. Jag är i högsta grad beroende av denna ypperligt fantastiska sida, vilket jag hade hade ett bra tillfälle att nämna till Tommie igår.

Jag ser redan fram emot nästa träff som blir i Växjö .....

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Tackar likt er andra både Kalle och Mathias för allt jobb de gjort för att få det här att klaffa så bra som det gjorde.

Patrik,

Du får ursäkta att jag råkade stöta till tutan en gång när jag låg bakom dig, inget illa menat :-)

MVH,
E38B12
pe
15
peter ravnsholt
323 ti
628 csi
Hej

Ochså en hilsning från Danmark, trãvligt träff och mange fine BMWer. Vi ses sãkert en annan gang.

Venlige hilsninger Peter
Krickan4
Det var en trevlig träff!Kan hoppas man har en egen bmer till nästa träff så man slipper åka annars får jag väl fjäska för 1Björn igen!!!!!
Tsaros: Tackar som vänligast för erbjudandet om att hosta, Micke har dock redan hjälpt mig.

Kul att de var uppskattat!
Hoppas de blir fler lyckade söndagar framöver.

Maria: Trist att du körde på ett fjäderfä, hoppas de löser sig med den nya njuren och att inget annat blev skadat.

Tyvärr missade jag att få hälsa på Tommie som jag sett fram emot ett tag, såg hans bil med den diskreta och vackra dekalen, men aldrig föraren.

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Pe
86
Petra
Bmw 328 Coupe
Jag missa tyvärr träffen.
Men trevligt att den blev så lyckad.
Nu undrar jag när är nästa träff och var är den??
Samma ställe eller?
Petra, läs de första inlägget som Kalle skrev i denna tråden så får du svar på din fråga.

Länk
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
Danke!
trevligt as always... lång tid bakom ratten men vafan det är väl så det skall vara?
fina bilar överallt... nice!
Missade tyvärr denna träffen - hade en träff med trädgården....
Verkar ju som vanligt ha varit en kanonträff med kanonväder!!

Blev dock ganska road av att se min arbetskompis Ferrari F1 bland fotona från brofästet.....Har frågat honom om han funderar på att byta upp sig ;-D
Såg mkt trevligt ut! Vilken uppslutning! Jag var själv med på första träffen i april-03 och då var vi väl nästan lika många...?

Själv tillbringade jag större delen av helgen på golfbanan i det vackra vädret...

Förresten, såg en Estoril(?)-blå M3 E46 på några bilder. Var det en Individual? Såg otroligt läcker ut iaf.

/ Joakim

Länk
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
wendtan, skadecenter bedömde skadorna på min älskling som rätt så stora. Jag måste byta kylaren och lacka om hela huven och nedre frontspoilern samt få en ny frontnjure. Tänk vilka stora skador en tjädertupp kan ställa till med ! Det är jättetråkigt det här, men jag får tänka som så, att det kunde ha varit värre .....

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Blev lite nyfiken då jag såg att goobledi... skrev något om en F1:a ... det är ändå helt OK med "bara" en 360 Modena F1 faktiskt ;)

Kanske får ta en sväng förbi nästa gång och också då parkera på behörigt avstånd ...
Maria: Ojdå, de var värst.
Försäkringen brukar dock ha 0% självrisk vid kollision med vilt?

Du får se de från den ljusa sidan, de eventuella små stenskott som fanns på huv och front är historia efter omlackeringen.

CBM3C: Den lät faktiskt riktigt nice för att vara en Fiat :)

Länk
CoolBlueM3Coupe: han trodde först att Förenade Bil flyttat till en ny utomhushall för bilförsäljning.
Han tyckte annars att det märktes på frågorna att det var motorkunnigt folk som befann sig på platsen (+ i kanten till BMWfolk alltså)!!
Det var alltså ingen Ferrari F1 bil det handlade om :-)

OT: de skall ha en Ferrariträff på Stortorget i Mme under slutet av maj. Du kan ju alltid smyga dig in i den skocken.
Ryktet säger att de skall köra en sväng för att testa flygrakan hos Koenigsegg!!!!
var har du hört om ferrari träffen? Vet du vilket datum?
Ufo:

Det var min M3:a du såg på bilderna. Trevligt att du gillar den. Ja, det är en induvidual bil.

MVH / Jacob

Bra stavat där...

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
såhär ett par dagar efteråt saknar man en massa BMWs och alla trevliga människorna.
Tack CBM3C för lånet av lägenheten! Tack kalle, wendtan för en kanonträff. Micke, kidde och patrik för uppslutningen och tommie för kvällen! Jag får kika ned igen.
Det som gör mig UPPRÖRD! är de som inte kan begripa att hela träffen ocha llt vad den innebär är frivillig. Deltager man i en frivillig träff finns inget tvång och är det inget som passar elleer tycker man kanske att något upplägginte är i stil med vad man åker då är det helt FRITT att åka i rakt motsatt riktning så slipper man höra gnället! Credit åt de som tar sig tid svett och ansträngning för att helt på frivillig basis ordna detta och kreditfaktura utan returrätt till de som inte platsar med god sed!
Asken
som kolla nästa flygbiljett:)
Jacob: snygg vagn!!
MatroxMGA: Tror att det skall vara sista helgen i maj.
Kan återkomma med närmare info inom kort, om du vill mingla med lite Ferraribilar ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.