|
Sida 6 av 10
|
|
|---|---|
| mmm kommer jobba sent kvällen innan.. dock på samma plats som träffen är.. kanske sover över där o joinar sen :) (ser ni någon trött individ som vandrar ut ur luftkastellet så tveka inte att väcka honom!) | |
|
Jag kommer! Svensksålt Drehmoment! |
|
Tigerr |
jag kommer med forden, om den har blivit lagad och så.. annars kommer jag i en polares volvo 940.. |
|
jag kommer också... MVH///Christopher |
|
|
OBS VIKTIG INFORMATION FÖR ALLA SOM KOMMER PÅ TRÄFFEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Idag har jag och Mathias varit ute och fastställt träffens cruisingrunda. Rundan går på några av södra sveriges absolut roligaste vägar och är cirka 10 mil lång, så det är viktigt att ni har bensin i tanken. Bra däck och bromsar rekomenderas också ;-) Det är givetvis frivilligt att följa med på cruisingrundan, och om man tycker att 10 mil är lite långt så är det likaledes frivilligt att avvika när helst man önskar! Förra året uppstod det minst sagt KAOS när vi skulle köra iväg på cruisingrunda, därför gör vi denna gången såhär! Vi samlas som planerat kl 13:00 vid öresundsutställningens parkering. Cirka kl. 14:30-15:00 kommer vi att signalera EN LÅNG signal med någon form av signalhorn(troligen båttuta). Denna signal innebär att alla som ska med på cruisingrundan OMEDELBART ska gå till sina fordon och förbereda sig för avfärd. Några minuter senare kommer vi signalera TRE KORTARE signaler med tutan, och därefter så sakteligen börja köra ifrån mötesplatsen. Bilen som kommer vara pacecar och köra först hela rundan är Mathias mörkblåa 330Ci som ser ut såhär: Länk , men kommer att ha dessa fälgar monterade: Länk Nu är det viktigt att man inte försöker tränga sig, köra om och så vidare, så att stockning uppstår. Försök köra ifrån parkeringsplatserna i ungefär den ordning ni står. Väldigt viktigt under hela rundan är att alla HÅLLER AVSTÅNDEN till framförvarande bil, och inte ligger och stressar - då är det bättre att man släpper iväg framförvarande lite och sedan kör ikapp igen, alternativt kör om när tillfälle ges. Här följer två kartor över rundan vi ska köra Skriv gärna ut kartorna och ta med i bilen, ifall ni skulle tappa kontakt med karavanen, köra vilse eller liknande! FÄRDVÄGEN ÄR MARKERAD MED SVART. Pilarna indikerar färdriktning! Länk Karta 1: Från mötesplatsen kör vi genom limhamn, och därefter på yttre ringvägen å snart som möjligt. Den följer vi tills vi kommer till avtaget mot Ystad/Svedala/E65. Vi kör E65 mot Ystad/Svedala en kort sträcka, varpå vi svänger av i Oxie (Markerat med Grön ring). Karta 2: Efter vi tagit av motorvägen kommer vi upp till en korsning med stoppskylt. I korsningen tar vi vänster, och kör sedan över viadukten (över E65:an). Därefter tar vi höger mot Skabersjö. I skabersjö tar vi höger mot Torup. När vi kört ut ur skabersjö tar vi vänster, mot Torup. I Torup tar vi höger mot Hyby. Mer än så känner jag inte att jag behöver förklara, kartan talar för sig själv. OBS: Den gröna ringen på Karta 2 innebär att där är ett vägskäl, vi kommer passera denna plats två gånger. Första gången vi kommer dit, ska vi köra norrut mot Genarp, därefter följa kartan, ned förbi Häckeberga, Anderslöv och så vidare. Se pilarna på kartan, så förstår ni förhoppningsvis hur jag menar! När vi kört genom Bara på vägen tillbaks, och börjar närma oss Husie/Malmö igen, så har vi tyvärr ingen bra kartbild, vi får försöka hålla ihop karavanen! Cruisingens slutgiltiga mål är BURGER KING på JÄGERSRO CENTER. Vi parkerar på Parkeringen som vetter mot travbanan! Om någon kommit bort, eller inte vill cruisa, men kanske käka och snacka, så kommer vi troligen anlända på Burger King vid kl 17-17:30. Frågor och kommentarer går bra att framföra här i Tråden eller via Mail till mig! Välkomna, snart är det dags! :)))) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Detta låter ju helskojigt..... :))) // L ///Mmmums |
|
|
Trevliga vägar ni tog :)) |
|
|
Skitockså.. råkade beställa en resa som börjar den 9/4 - 16/4.... Alltså kan jag inte komma. Jäklar också.. Jaja, det går fler "tåg" |
|
|
Jag kommer med 635:an och min polare kommer ev m sin 540 Touring.. |
|
|
FIck beskedet av BMW idag,att bilen inte e klar förrän mitten på nästa vecka. De e ju f*******!!!!!!!!! också.Lackeraren hade inte tid förrän efter påsk. Men men ni andra får ha de så kul,de går väl förhoppningsvis fler tåg. |
|
|
Så passande att det uppstått obalans i framvagnen på bilen! Nåväl.. det får gå ändå.. kör man bara tillräckligt fort så försvinner vibrationerna :D --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Ser verkligen fram emot det här, hoppas att allt blir lyckat, inte minst vädret :-) MVH, E38B12 |
|
|
Vädret ser ut att bli lovande på söndag iaf ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Tyvärr kan jag med hög sannolikhet säga att min bil kommer rulla på M68:or och inte de nya 135M på träffen pga Strul med Däckonline. Dvs de är en DunkelBlau 330 med M68or som agerar Pacecar. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
| Det är roligt att se att intresset för träffar är så mycket större i Malmö än det är i Stockholm. What´s your secret? | |
|
Player: Humm, en bro att träffas vid som leder till ett annat land? Nej, men jag skulle tro att Kalles enorma entusiasm i kombination med att folk verkligen tycker de är kul med träffar härnere drar sitt stora strå till stacken. Sök först, fråga sen, Bitte! Länk |
|
| Det ska bli så JÄKLA fint på söndag :D | |
| HUR KUL SOM HELST KOMMER DET ATT BLI!!!!!! (hoppas jag) | |
Chrille_M7 |
får man komma med en "original" bil? hoppas vi ses där!! /Chrille |
|
På besök här i malmö har kalle varit så vänlig att låta mig låna sittochträngen så jag åker egen vagn( får köra ifrån baksätet!):)) Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.