|
|
|
|---|---|
µ_bmw_µ |
På tal om högtalare, när jag köpte bilen satt det i några högtalare jag inte vet något om. Är det någon som har något hum om specifikationer för DLS X-series mer än att märket är fint? Fram satt det 5.25 och 6.5:or i hatthyllan. Tacksam för svar, då jag inte vet om jag ska behålla dem eller sälja. Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
| Mitt tips är att Du lyssnar på högtalarna och ser vad du tycker, istället för att kolla vad andra här på sajten tycker? :-) | |
| Har ett gammalt 2-vägs DLS-framsystem, 5,5" (nej, inte 5,25") i min E28 och det tycker jag låter bättre än många av dagens framsystem i kanske 2000-2500:- klassen.. Kanske har med placeringen att göra, det tog många timmar att bygga kick-paneler som passade.. Dock är dom väldigt trögdrivna, så ett slutsteg till dom är nästan ett måste. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken serie dom tillhör. Men om dina högtalare är friska så tycker jag helt klart att du ska behålla dem! | |
Robsarve |
Om du tycker att de låter bra, så varför byta. X-series är dock riktigt gamla, och det har ju hänt en del på högtalarfronten sen 80-talet, dessutom blir ju upphängningar och kon slitna med åren |
|
Har också ett gammalt kit av X-series (5504) med 4" element + diskanter. Inte ens DLS själva har kunnat ge mig några data på de här elementen konstigt nog. Byggde iaf 2 st basreflex, hemmahögtalare av dem på ca 10 liter st. Blev kanonbra, har dem till datorn. :) Vill du veta exakt kan du ju alltid skicka dem till Backe och få dem uppmätta... Mvh.B |
|
µ_bmw_µ |
Tack för alla svar, nog är det väl rätt. I princip har jag ju fått dem gratis, ville bara höra om någon annan hade några gamla papper på dem eller åtminstone uppfattning(så jag vet hur mycket jag kan ge dem). Själv har jag inte haft möjlighet att prova. Bra att veta om de är värda något om man ska sälja dem. Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.