|
|
|
|---|---|
djhenk |
Hallojs! För drygt en månad sedan köpte jag mig en 323iCoupé E46 i den läckra färgen Licht-Gelb. Finns det någon mer i vårt vackra land som har en E46 med denna underbara färg? Jag är så nyfiken att jag bara var tvungen att ställa frågan! Kör försiktigt! |
|
Tjena! Japp, även jag har en 323Ci -99 i Licht-Gelb metallic. De är rätt sällsynta, har endast sett ett par stycken till - samtliga 323Ci :) |
|
|
Finns ett gäng här i Malmö, har sett minst 5 olika. MAXAD här på forumet har en Lichtgelb 323Ci. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
I mina ögon är färgen inte särskilt ovanlig. Häromkring har jag nog sett ett 15 tal e46or med den färgen. Jag har sett både e46 320, 323, 328 med den färgen. De finns 3-4 st på bytbil samt då Maxad. Länk Färgen är dock väldigt snygg! BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Kompisens far har en 330Ci med den färgen. Sedan står en sådan till salu (323Ci) på Asplunds Bil här i stan. | |
djhenk |
Aaah, tackar! Måhända är den inte så sällsynt där ni bor, men i mina krokar har jag bara sett ett fåtal. Nu när man själv äger en så får man upp ögonen på ett annat vis. Tooon: Kul att du har en av samma årskull som jag. Har din maskin rullat långt? |
|
Ja då kanske den inte var så sällsynt som jag trodde. djhenk: Den har endast rullat ~5000 mil än så länge. När jag köpte den för ett halvår sedan stod mätaren på 4000 mil, bilen var förövrigt fulldokumenterad, endast servad på BMW i Solna och svensksåld så milen ser ut att stämma. Själv då? / Tooon |
|
djhenk |
Tooon: Jovars, min är också svensksåld och är fulldokumenterad. När jag köpte den hade den rullat 3900 mil men nu är den uppe på 4080 mil. Underbar bil!! /Henke |
|
La precis upp bilen i galleriet! Har inte gjort mycket med bilen än så länge, är fortfarande lite tveksam gällande byte till vita blinkers... Tips o råd är välkomna! / Tooon |
|
|
djhenk: Ja visst är bilen underbar, men det tar emot att säga det när den inte ville starta idag! Antagligen batteriet, sitter på laddning nu... |
|
djhenk |
Tooon: Ja, jag såg din bil i galleriet! Jisses vilken schysst kärra! ;) Ville den inte starta? Hur många minusgrader har ni uppe i Stockholm? Du kör väl på grön 98? /Henke |
|
Det var inte så farligt kallt idag faktiskt, -4 grader :) Checkade batteriet tidigare idag, låg på 9V så vi får se om allt går som det ska efter laddning. Jo visst är bilen fin! Speciellt färgen på lacken, eller hur!! ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.