|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag var ute och körde och stannade vid ett rödljus kom jag nästan inte igång när det blev grönt, bilen en 530-89 bluddrade och ryckte och gick allmänt orent. Om jag sedan körde på ett varvtal mellan 1500-2000 varv kunde jag ta mig hem, men så fort jag kom vid 2000 varv nyp den till. Vad kan detta bero på? | |
| Strömfördelaren. Brukar ha en tendens att rosta sönder. Hade liknande problem på min förra M5 förra vintern. Löste sig med en ny fördelare. | |
|
Idag gick den mycket bättre utan att jag gjort något. Kanske för att det inte är lika kall temperatur. |
|
|
kolla om det finns fukt i fördelaren? jag har vart me om liknande på en annan bil inte bmw:n o det var en spricka i locket /Steffee |
|
|
Hej! Min 320 betedde sig på precis samma vis som du beskriver. Då var det bränslepumpen som höll på att lämna in. /H |
|
|
Hej! Tack för alla tips. Bilen har gått klockrent utan åtgärd. Måste ha haft med den starka kylan att göra. Kör vidare och hoppas det inte händer igen. /T |
|
|
Min har betet sig likadant två gånger i vinter. Startar normalt och stabil tomgång. när man sedan åker iväg har den börjat "hoppa o skutta", pendlande tomgång, precis som den inte skulle få tillräckligt med soppa. Har bägge gångerna hällt i k-sprit och sedan har den gått klockrent igen. Kann det kanske ha med kylan att göra, bägge gångerna runt minus 10 grader. mvh Mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.