AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
418

Inget ljud ? Hjälp

Visa användare
94
RobTheBank
520iA -91
Ok jag har fått ut min oginal bandspelare från min 520iA-91 och har fixat ISO adaptern. Allt värkar funka med den nya CD spelaren förutom att min antenn åker inte up och jag får inget ljud ut !! Måste jag ge mig på kablarna nu eller ??

Det finns ju midre sladdar på adaptern än det finns på den man kopplar den till. Hjälp mig snälla !! skicka bilder vad som hälst, måste få ljud.....
Du har nog missat remotesignalen ut via ISO-adaptern. Den styr antenn och även start av yttre slutsteg. Vit eller vit/brun kabel i de flesta BMW och ofta blå kabel ut från ISO-adaptern men kolla innan du kopplar! Remotekabeln måste få 12V när stereon startas.

FP
MA
16
MASTER666
535i -89
535i -88
528i -83
Är det verkligen 12 V på kicken? Dte är ju bara en hjälpström! Men anrs rätt som folke säger!

BMW följer inte utvecklingen! BMW leder den!
Yepp, 12V. På äldre stereo med vanlig mekanisk strömbrytare är den kopplad direkt efter brytaren och ut på remoteuttaget, på den tiden ofta märkt ANT eller POWERANT.

FP
Kolla också vad du ansluter den till för kabel i bilen, så du inte provar dig fram. Mät kablarna, så du inte kopplar in remoten på en kabel som matar 12 till stereon. 12 voltskrock kan bli kostsamt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.