AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.117

zeit 1 och zeit, vad är detta?

bi
88
biaggi
330xd Touring 02
F800 ST 07
Satt o knappade på färddatorn och fick upp zeit 1o2, vad är detta, testade och då gick fläkten igång. Är det en bensin värmare eller kan man bara köra igång fläkten??
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Japp, det är en bensinvärmare som du kan ställa in 2 olika tider på, för att ha bilen varm både på morgonen och när du åker hem från jobbet.. Har samma system i min 740.

mvh Johan.

Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Funkar också för att dra igång fläkten på sommaren för ventilation.
bi
88
biaggi
330xd Touring 02
F800 ST 07
Får den bara till att blåsa ut kall luft, om jag trycker två gånger på zeit 2 så tänds det en stjärna framför, ska denna lysa eller inte? Testade båda men ingen skillnad, ska det inte låta kanska bra om den när den drar igång
Ka
5.697
Kane
Om du inte har bensinvärmare så kommer det bara kalluft via kupefläkten.
Zeit 1 och zeit 2 innebär att du kan ha två programmerade tider, bekvämt om man använder bilen fram och tillbaka till jobbet t ex på regelbundna tider.
bi
88
biaggi
330xd Touring 02
F800 ST 07
Hur vet man om man har en bensin värmare då?? Sitter en liten dosa typ 20 cm * 10 cm ungefär på höger sidan. har hört att bensinvärmaren ska sitta där, men jag trodde den skulle vara större
Ka
5.697
Kane
En Webasto är ca 20x10x20 cm i storlek. Ser du ingen beteckning på din "dosa"?
bi
88
biaggi
330xd Touring 02
F800 ST 07
Ståt Bosch på den den lilla luringen, storleken är väldigt lik, har försökt att få igång den men det kommer bara luft, ingen värme. Bilen kommer från bekanta i Belgien och dom hade ingen aning om något, dam ägd. Hörde att man ska köra den ett par gånger i månaden och dom har ju aldrig gjort det så den kanske har "bekat" igen någonstans i rören eller pumpen, om det nu är det??

Mvh Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.