|
|
|
|---|---|
| Satt o knappade på färddatorn och fick upp zeit 1o2, vad är detta, testade och då gick fläkten igång. Är det en bensin värmare eller kan man bara köra igång fläkten?? | |
|
Japp, det är en bensinvärmare som du kan ställa in 2 olika tider på, för att ha bilen varm både på morgonen och när du åker hem från jobbet.. Har samma system i min 740. mvh Johan. Länk |
|
| Funkar också för att dra igång fläkten på sommaren för ventilation. | |
| Får den bara till att blåsa ut kall luft, om jag trycker två gånger på zeit 2 så tänds det en stjärna framför, ska denna lysa eller inte? Testade båda men ingen skillnad, ska det inte låta kanska bra om den när den drar igång | |
|
Om du inte har bensinvärmare så kommer det bara kalluft via kupefläkten. Zeit 1 och zeit 2 innebär att du kan ha två programmerade tider, bekvämt om man använder bilen fram och tillbaka till jobbet t ex på regelbundna tider. |
|
| Hur vet man om man har en bensin värmare då?? Sitter en liten dosa typ 20 cm * 10 cm ungefär på höger sidan. har hört att bensinvärmaren ska sitta där, men jag trodde den skulle vara större | |
| En Webasto är ca 20x10x20 cm i storlek. Ser du ingen beteckning på din "dosa"? | |
|
Ståt Bosch på den den lilla luringen, storleken är väldigt lik, har försökt att få igång den men det kommer bara luft, ingen värme. Bilen kommer från bekanta i Belgien och dom hade ingen aning om något, dam ägd. Hörde att man ska köra den ett par gånger i månaden och dom har ju aldrig gjort det så den kanske har "bekat" igen någonstans i rören eller pumpen, om det nu är det?? Mvh Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.