|
|
|
|---|---|
|
var ute o körde som vanligt ida men så fort ja rörde gasen så lös lampan check energy röd stor fin lampa till vänster på instrumenten hjälpte inte att släppa gas eller gasa på till slut stannade ja då slocknade den utan fördröjning men så fot ja gasade igen så lös den igen o så håller den på nu... är det någon som vet vad beam betyder engelskt uttryck i instumenten low beam?? mvh matte | |
|
halvljus? mvh fredde |
|
|
"Check engine" står det nog? Ska inte finnas i icke-USAbilar, läs mer här Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag har en Check engine lampa på min svensksålda BMW. | |
Paap Reeder |
Hej 750! Väldigt intressant att du har en chck engine-funktion. Vrid nyckeln till läge 2 - stampa 5-8 ggr på 5 sek på gaspedalen -och skriv sedan ner antalet blinkningar. Avläs kodernas innebörd i Bentleys. Undras om det bara är att byta codenyckeln mot en amerikansk dito för att få funktionen??? Om check engine blinkar under gång läggs felkoder upp i minnena i ecm- boxarna. Nästa steg blir att den går in i "limp-mode" d v s nödprogrammet. 750: Vad får du upp för siffror i displayen om du samtidigt trycker in högra knappen på instrumentet samt vrider nyckeln till läge 2 och släpper knappen?? MVH /// Paap R |
|
ja trampade som f***n på gasen men inte ett liv jag har inte kollat siffrorna i dis än får skriva upp hur man gör hinner ju glömma innan man hunnit ut i garaget mvh matte |
|
| Om man inte har Check Engine lampan i sin bil, hur kollar man då felminnet? Kan man fortfarande åka in till BMW och kolla felminnet eller? Hur märker man om bilen gått in i ett nödprogram egentligen? | |
Paap Reeder |
Hej! Jo ... nödprogrammet blir du varse när Volvos, japaner och Saabar kör ifrån dig ..... Skämt åsido. Motorns varv begränsas till 1200 rpm. Man kan läsa felminnen utan CE-lampa men då måste man koppla in sig i ECM- boxen med en lysdiod och läsa av dess blinkningar. Med BMW DIS kan du givetvis på alla värden upp på skärmen vare sig du har eller ej ngn lampa. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.