|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar vad ni 328-ägare (E46) tycker om era bilar, lite sugen på att införskaffa en sedan i vår. Tycker ni jag ska satsa på en "äldre" 328, eller en 320 från -01 med 170hk motorn? | |
rallyante |
är mycket nöjd med min 328. det enda jag är missnöjd med är den dåliga kvaliten på länkarmarna &att det inte är diffad bakaxel. |
|
Är vädligt nöjd med min, ok visst kan du få byta länkarmar men det har ju också hänt för ägare av -01 och framåt och allt som oftast tas det på garantin. Förövrigt härlig motor som trots stor volym ger bra bränsleekonomi, min har dragit 0.89 l/mil senaste 6 månaderna och då är det blandat stads och motorvägskörning. //Robban Länk |
|
|
Klart att man ska ha 3-seriens toppmodell (98-00)... Har fått en känsla av att de flesta 328:or är extra utrustade vid nybils köp. Folk som hade råd med en 328:a slängde nog ner lite mer för pengar hade dom. ///Tomten |
|
Bmw ludde |
rallyante: Du menar väl diffbroms, tror nog inte det säljs en bil utan diffad bakaxel =) Mvh Ludde Länk |
\\\M 325i ZENDER/// |
3-seriens topp mod e 330;) Projekt trippel xXx i gång. |
|
Det skiljer inte så jättemycket mellan en 320 2.2 och 325 med 192 hk. Jag har en 320 och den är kanon den är rappare på låga varv jämfört med gamla 2.5 liters motorn som satt i 323. Men mitt råd är köp en 330... Det ska jag göra. |
|
| har inte råd med 330 såklart :-) | |
rallyante |
klart jag menade diffbroms. |
|
pistolas:Finns en shysst 330i på "biketrollhattan.se" under Beg mc säljes ; )) mvh dutta |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
dutta:råkat komma fel lr(mc) ;) Projekt trippel xXx i gång. |
|
M 325i ZENDER: De har även en bil till salu där för tillfället...Finns även bilhandlare som har Mc till salu ibland.Var där i fredags bilen stod utanför antagligen ngn som jobbar där som säljer eller så är det ett inbyte.....mvh dutta |
|
|
Dutta: Fin kärra, synd att det inte är min prisklass fast det var hyffsat pris :-) |
|
| Motormässigt: Köp en 328:a (säger jag), skillnaden är stor mot 170hk 2,2 litersmotorn. 328:an är mycket trevligare. För övrigt är E46:an en jättetrevlig kärra, saknar min gamla en hel del faktiskt... :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.