|
|
|
|---|---|
| är det svårt? det ser rätt trång ut.. måste man plocka ner halvaframvagen eller går det att lossa tråget och sen dra det framåt eller? | |
|
Tjena! Eftersom att oljepumpen sitter i tråget måste du dra tråget nedåt när du har släppt på det. Jag tror inte att det går att dra tråget framåt eftersom pumpen tar i. Därför behöver du förmodligen också lossa på framvagnsbalken. Mvh David |
|
| jag körde sönder mitt för ett tag sen. Du måste lossa på framvagnsbalken. | |
| okaj, tack för svaren..! | |
|
det måste du inte alls...! har bytt flera gånger på m20 motorer och du behöver inte ta bort balken... BmwBasti |
|
|
eller lossa på den man ska va lite händig också å inte ha tummen i munnen. BmwBasti |
|
|
öppna skruvarna till motorfästena och lyft motorn typ 10cm då får du ut tråget med lite vinklande beemwee |
|
| som hael säger så är det nog lättast om du lyfter hele motorn lite ta en hydral motorlyft för den du hänger på sido skärmarna är ju skit o svårare att jobba med | |
Jessie |
Du släpper på motorfästena och hissar upp motorn en aning. Sedan losar du styrväxlen sen är de bara att skruva. Inte särskilt svårt men det är ett riktigt skitjobb ifall du frågar mig. Körde sönder mitt för nån månad sen. mvh |
pjotor. |
Vilka/vilket motorfäste måste man lossa, är det samma på 323i -84 |
Jessie |
Dom fästena som sitter vid motor kudarna. Det är likadant på en 323:a. |
|
man behöver vare sig lyfta motorn eller lossa framvagnsbalken, det går ändå, men det är trångt som fan... vad man måste lossa är pickupen till oljepumpen, o axeln som driver pumpen, den måste man skjuta upp... Förresten racetec kommer du från karlshamn?? Mvh Muskeln aus München |
|
|
--->Smokey inte ifrån karlshamn men är där ibland och glider typ.. du själv? Mvh Stoffe BMW 325iM Racetec www.cannonballracing.tk |
|
|
Jo jag kommer från karlshamn. fast jag har bott i sthlm i 3,5 år o är på väg att flytta tillbaks nu igen... Blev lite misstänksam när jag såg ditt nick för jag såg bilen ett par ggr i stan före jul... Ska du sälja den också? Mvh Håkan Muskeln aus München |
|
|
ja, troligtvis... Mvh Stoffe BMW 325iM Racetec www.cannonballracing.tk |
|
| måste man ha bort oljetråget för att sätta dit en oljeretur från turbon eller hur har ni gjort?? | |
| hej jag tog nyss bort mit trog (lyffte motorn) sen när jag satt tebaks tråget så var motorn för långt fram. motorfästena passade inte. det var ungefär 10cm fel. någon som hafft samma problem? kan bero på? | |
| ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.