|
|
|
|---|---|
| Hej nu är de så att jag köpte en bmw318i en 87'a för någon månad sen!! körde me den en gång å den gick perfekt men sen skulle jag fixa bulseringsventils rören å då va jag tvungen å dra den tändkablarna!! men råkade få 1,2'ans fel!! så den gick typ knappast!! så de va så de började!! den började smälla å leva när man drog på nyckeln!! "Fel tändning" men sen när jag fixade den så gick den bara på 2!! 1,4'ans funkar men inte 2,3'an har byt tändstift å kollat kablarna å sånna grejer men kan inte hitta felet!! en kompis trodde de va hela fördelaren!! men kan den gå sönder bara så där?? så de är de min fråga är... vad kan de vara för fel?? är de någon annan som haft samma problem?? de är rätt svårt att få tag på delar till den modellen här om kring!! insugs gummit gick sönder letade i typ en vecka de ända jag fick tag på va ett till en 320i.. Om någon vet felet så tveka inte skriv direkt!! ha d hej | |
|
Ingen?? behöver svar!!! En gång streetracer alltid streetracer |
|
|
Bulseringsventils rören? Dra bilen till en verkstad eller be nån som kan nåt om bilar ta en titt på den. |
|
|
Ja vet inte om dom heter så men de ser lika dant ut som en gammal 740förg!! dom får i från grenröret å sen går dom till 2 ventiler å sen till luft filtret!! Jo de va en hemma som tittade på den å vi bytte tänd stiften å fixade men den gick inte bättre!! han trodde de va fördelaren!! men kan den gå sönder bara så där?? År tacksamm för all hjälp jag kan få!! En gång streetracer alltid streetracer |
|
| När du drog bort tändkablarna,satt dom hårt då? Ibland när kablarna sitter riktigt hårt så kan man dra av kabeln invändigt om man drar på fel sätt..om du har möjlighet,så pröva med andra tändkablar... | |
|
tjena jag gjorde så att jag bytte tänd kablar från dom 2 cyl som funkade 1.4 till dom som inte funkade 2.3 men de va bara 1.4'an som funkade ändå!! snart blir jag så trött på bil jävlen så jag skrotar helvetet!! Skulle ha den som vinter bil men va fan vintern är ju snart slut :( som den är nu så är de en 2cyl 4 taktare :) En gång streetracer alltid streetracer |
|
|
Ta bort och kolla fördelare och rotor då? =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
ska göra de!! En gång streetracer alltid streetracer |
|
|
Fick igång den genom ett tips från nån jag inte kände :) En gång streetracer alltid streetracer |
|
|
nu funkar den :D En gång streetracer alltid streetracer |
|
|
Vad var det för fel då?? --- Min E30: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.