|
|
|
|---|---|
| Hej! Undrade ifall man kan passa ihop en E46 320s avgas system på en E46 316? Borde de båda inte ha bara ett rör ifrån motorn? Tänkte att det kunde säkert bli billigare än att köpa ett system av t.ex. SS, eftersom jag inte vill lägga väldigt mycket pengar på det. Vill dock ändå ha 2 pipor. Skulle det isf också ge någon skillnad i ljudet? | |
Fjelliz |
Hej! Dom 6 cylindriga motorerna har ju dubbla rör hela vägen så det passar inte rakt på direkt iaf. Skulle sätta ett avgassystem från en 320 på min 318 men det enda som passade var slutburken. Och svar ja, ljudet blir fränare! :) I got a niiiiid 4 spiiiiid :) |
| Hej, och tack för svaret. Jo, det var det jag funderade på, dvs slutburken. Uttryckte mig lite fel men jag menade faktiskt bara slutburken. Så det går direkt att sätta på? Utan något krångel? En 320s slutburk på en 316a? | |
Fjelliz |
Hmm... jag skulle nästan tro att det går! I got a niiiiid 4 spiiiiid :) |
|
Möjligt att det går med lite arbete. Men det kommer att behövas någon form av adapter då 320i (och 323i och 328i) har nästan 70mm anslutningsrör, medan 316i (och 318i) har 50mm anslutningsrör. Dessutom kanske rörlängderna och vinklarna skiljer sig åt. Även nederkanten av spoilern kanske behöver modifieras pga utblåsen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.