|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Jag funderar på att inhandla en 323 eller 328 95-97. Finns det några andra skillnader på dessa förutom rent motormässigt? De jag har märkt är att 323:orna oftast känns frächare på nogot odefinierbart sätt än de 328:or jag tittat på, någon annan som har märkt samma sak? /Markus | |
Aldric |
323:orna får väl oftast lite mildare behandling och antagligen köps dom av folk som gasat av sig det värsta? Eller nåt .. det lät rimligt i mina ögon. |
|
Billigare försäkring på 323. //Thorssa |
|
|
323 är helt klart bra alternativ till 328 om man nöjer sig med lite mindre motor, annars är 328 riktigt underhållande bil. Väldigt bottenstark motor och rimlig bensinförbrukning. Provkör båda och bestäm därefter |
|
| glömde säga att du kanske ska titta på 323/328 från 96 och framåt då den helautomatiska klimatanläggninen kom. Den är snyggare anser jag och mer funktionell pga. autoläget. | |
|
323 vinner i längden motorn är kanon,precis lagom i en bruksbil... |
|
|
Jag har nu haft min 328 i två månader och kan varmt rekomendera den. Du blir hel nöjd. |
|
| Trodde det framgick av mitt inlägg att jag har provkört ett par stycken av varje modell... visst 328 är lite piggare, men av någon anledning verkar 323:orna vara i lite bättre skick (mätarfusk?). Bilarna känns tightare på något oförklarligt sätt... | |
| Jag har haft min 323 i 1 1/2 år och kan varmt rekomendera den motorn är helt underbar med en jämn effektkurva hela vägen till rödmarkering och personligen tycker jag inte att den lite starkare motorn i 328 är värd högre pris och högre försäkring. | |
| Enligt tester skilljer det väl bara ytterst lite i HK & Vrid på dessa 2 motorer. | |
|
Generellt kan man väl säga att använd Begagnat och importguiden som hjälp och ställ "besvärliga" frågor till ägaren. Det är ett sätt att skilja bra från dålig bil. När bilar kommer ned kring 100-150k är det ju klart att yngre och gasglada ägare( sån som jag var för ett tag sen, numer är jag bara "och":)) kan lägga sin hand på dem och visst. Ju mer man använder resurserna i en bil desto snabbare slits dom men det är ju bara att underhålla så är det ingen fara. Dina reflektioner kan nog delvis stämma. JAg tycker du skall gå på din känlsa och inte kika så mycket på vilken typ det är 23 eller 28 utna leta til du hittar en bil som du känner dig nöjd. Vill man ha en fin bil tar det oftast tid. Lycka till Asken |
|
TechnikHenke |
Jag letade ett helt år efter en 328 som uppfyllde mina krav och när jag väl hittade en var jag tveksam. Så det är som Asken säger vill man ha en fin bil tar det oftast tid. Jag har också märkt att det är lättare att hitta fräschare 323:or än 328:or. Men det är inte helt omöjligt att hitta en 328:a som är fräsch. Jag vet en i Gävle just nu som säljer sin 328iA -97:a, 5000mil, den är princip i nyskick. Jag tycker att 328:an är mycket trevligare än 323:an, när jag hade min tidigare 323:a kände jag mig aldrig "fri i själen" dels var den bilen alldeles förstörd och fruktansvärt maskintvättad, jag trivdes helt enkelt inte med den. Det gäller att hitta en bil man trivs med, då spelar det ingen roll om det är 323 eller 328 eller vad som helst. Men det är absolut ingen omöjligt att hitta en 328:a som uppfyller ens egna krav. ===\\|BMW - Bayerische - Motoren - Werke|//=== |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.