|
|
|
|---|---|
|
Finns det några GDS-hallar med lyft och högtryck, i 08-området, som INTE kör med återanvänt vatten till högtryckstvätten? | |
|
Mcyket bra spörsmlål som jag faktiskt missat fråga runt om! Några bra GDShallar är annars OKQ8 efter Rissne längs E18 samt OKQ8 på Lidingö efter bron. Båda har fina små GDShallar utan LYFT, samt håller fräscht runtomkring. Statoil Birger Jarlsgatan har en av Stockholms bästa högtrycksautomater( dubbla anläggningar) och dom använder rent vatten. Samma typ av tvättautomat finns på ett par stationer till i Stockholmsområdet. Mvh Asken |
|
|
OKQ8 Nacka har inget återanvänt vatten i sina högtryckar vad jag vet av. // Simon |
|
|
GDS hallar har väl enbart rent vatten som jag förstår.. Det är väl först och främst automattvättar som återanvänder (ca 70%) av vattnet och förutom att bidra med rost även bidrar med repor och skrapmärken... Skulle aldrig utsätta min pärla för en sån hemsk behandling.. Automattvättar är djävulen. --- If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL. |
|
|
Bor i Spanien, och här har varenda bensinmack högtryckstvätt, Har bott här i 14 år, och alldrig någonsin tvättat i maskin, endast högtryck, i genomsnitt 1-2ggr per vecka, men det kostar heller inte mer än 20:-ggn här heller. Snabbt smidigt, bekvämt, och så vitt jag vet har det alldrig skadat mina bilar, utan bara hållit dem rena o fina. Däremot handtvättar jag också ca 1ggng p månad samt vaxar. |
|
|
hmm asso sånna här gds ställen där man står i ett bås och tvättar med poletter. De har väl ej återanvänt vatten? |
|
|
Här är ett svar från OKQ8 på frågan om användningen av återcirkulerat vatten i GDS hallarna i Stockholm: :::::::::::::::::::::::::::::::: Hej Stefan! Det förekommer inget återcirkulerat vatten i någon av OKQ8s GDS-hallar. I Häggvik gjordes försök för mycket länge sedan med att återcirkulera vattnet till GDS-hallen - detta avbröts snabbt och är inte aktuellt i dagsläget. Vad gäller SPI rapporten och korrosiviteten av vattten i de automatiska biltvättarna är den inget problem för tvätt av bilarna. Sköljningen görs med färsk vatten. Korrosionsproblemen som uppstår är på våra anläggningar som får förkortad livstid. Hoppas att detta besvarade dina frågor och att du fortsätter att använda våra GDS-hallar. Vänliga hälsningar, Camilla Slunge Dowling :::::::::::::::::::::::::::::: Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.