AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
499

Dimljus som p-ljus

Tjena.
Eftersom att det verkar helt ok att ha extraljus med en svag plampa i som lyser svagt. Borde man då inte kunna få kapa strömmen till dimljusen så dom också lyser svagt hela tiden?

Mvh
Mattias
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är inte tillåtet enligt lag, precis som det inte är tillåtet att låta fjärrstrålkastarna fungera som positionslykta på det viset du beskriver...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
118
blue 325
M3 cab-97 estorilblå
jag vart stoppad av en polis för att jag hade parkeringsljus i fjärrstrålkastarna, men han sa att man kunde ha det om dom inte satt i mitten på bilen för parkeringsljus får endast sitta på ett vist avstånd från karossidan, tror det var 40cm och det gör ju dimljusen så det borde vara lagligt tycker jag om inte den polisman jag pratade med hade fått fel information.
Dark Rider
Jesperado: Hur gör ni med lastbilar för 99,9 % av alla tradare kör ju med glimmers i x-ljusen!?
Åkeriet ja jobbar för ha då aldrig fått nån anmärkning hos sbp för de.

Bil´n min: Länk
DR: på LB ( tung el lättt) kan fjärrljus med "p-ljus" utgöra höjdmarkerings och/eller bredmarkerings lykta (dock ej på PB)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
blue 325: Han hade fel information.

Dark Rider: De flesta som har otillåtna "glödande" fjärrstrålkastare (det finns precis som Magnus sa även tillåtna placeringar på tunga fordon) plockar bort den lilla lampan vid kontrollbesiktningen. Resten får en anmärkning...

Jeppe

Jeppe : Är det inte LB ( så väl tung som lätt) som får/skall ha höjd/bredd markeringsljus??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Delvis. Reglerna för placering skiljer för lätta och tunga forden...

Jeppe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.