AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.908

18 tum M3 e30?

Sida 1 av 2
MR
32
MR Autoglym
316i-89
M3-88
Hejsan! Jag funderar på att köpa 18tummare till min e30 m3a. Men har hört att det inte får plats??? Är det nån som har nån erfarenhet av det??????
Min kompis köte svindyra Handsmidda splitfälgar från Italien... Kommer inte ihåg märket.

Gick inte på, Han kontaterade att inte ens valsning av skärmarna skulle hjälpt. Kan ha varit lite fel ET dock eftersom dom sitter på brorsans bil nu...en E32.
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
MR: det går visst på..

Bay: det är klart inte 10" breda går på... vad var det för tum på dom?? bredd alltså

BMW 325 Turbo....
WWW.REPTIL.NU
www.supramannen-racing.com
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Min brorsa som har en M3E30 körde med 18tums-fälgar förförra sommaren utan problem...med rätt ET så funkar det,tyvärr kommer jag inte ihåg vad för ET det var på hans fälgar...
Cr
47
Crazy_guy
M5 E39 -99
Det går på. jag har 18" M5 -95 paralelleker på min bil och det funkar om man har rätt däck.

Mvh C
Det var 9,5" bak och 8,5" fram, men som jag nämnde, måste varit fel ET eftersom dom sitter perfekt på både E34 och E32....
MR
32
MR Autoglym
316i-89
M3-88
Tack ska ni ha för hjälpen :) Nu kannske jag vågar köpa dom där fälgarna.
Har hittat en uppsätning gammla bbs rge med centrum mutter (gammla dtm fälgar)

M.W:H Mr autoglym
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Crazy_guy, du har inte bilder på din bild? Jag har velat köpa just de fälgarna du har men avstått från det då det är många som säger att man måste byta till Evo III:ans framskärmar för att få plats med 18 tums fälgar.

Mvh Abbe

Länk
WIKING
Det går bra med 18" Fälgar från DTM, jag har själv 8,2X18
Speedline gamla DTM fälgar från en M3 E30 och det är inte några som helst problem kunde nog klämt dit någon tum bredare.
Nackdelen är bara att centrumen kostar någon krona att köpa eller tillverka.

Autoglym: Hör gärna av dig om du inte köper BBS fälgarna
och det är till det stora (gamla) centrumet,
Jag söker en uppsättning BBS fälgar till mina R däck.

KÖHLER 2,5
MR
32
MR Autoglym
316i-89
M3-88
WIKING: självklart så hör jag av mig. men jag tror nog att det blir dom fälgarna för mig endå.
Du har ingen bild på dina fälgar när dom sitter på bilen??? Vad är det för et på dina fälgar???

M.W.H Mr autoglym
WIKING
Mr Autoglym: Kolla på www.m3e3o.se M3 E30 Registret
Medlem 26 där kan du se min bil med Speedline fälgarna.
Jag kommer inte ihåg vilket ET det är på fälgarna det är samma både fram och bak vet jag.
Jag kan inte kolla just nu heller då bilen står hos Köhler.

KÖHLER 2,5
MR
32
MR Autoglym
316i-89
M3-88
WIKING: Tänk innan jag kommer så där långt! :) Det var en härlig utrustning du hade!! Jag såg att du hade evoIII framskärmarna, vet du om dom tar i om man har orginal skärmarna????
Är du medlem i bmw sport club???

Mr autoglym
WIKING
Mr autoglym: På dom bilderna sitter det "vanliga utrullade framskärmar , och den är sänkt rejält.
Jo jag är medlem i BMW Sport Club Nr:161

KÖHLER 2,5
Pe
11
Peson
523Touring -98
Asså är jag helt bränd eller...?
Är inte E30 4-bultad, o E32,34 5-bultad......

Gjorde brorsan om bultdelningen, Bayerischemotor?

Har jobbat på däckfirma sen -96 så därför vart jag ställd..

Bayerntyskarna regerar!! ;-)
852
Sörpan
325xi -02
M3 E30 har fem bultar till varje hjul...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
MR
32
MR Autoglym
316i-89
M3-88
Wiking: Då ska det funka! :) Jag funderar om jag ska gå med i sport cluben till sommaren och börja köra lite bana. Men är lite osäker om jag behöver licens eller inte och om jag behöver en sån vart tar jag en sån??
Tack wiking för all hjälp!!!! Jag hoppas vi syns på banan i sommar.
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Då passar jag på att fråga : är det ngn som vet ifall 8 x 16 med et 20 passar på M3 E30 ?? Jag har fått för mig att et 20 breddar för mycket utåt, så att det tar i skärmkanterna, rätt eller fel ?? Min M3 står i vintergaraget så jag kan inte gå ut och mäta.

/// Bavarian Motor Works \\\
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Det borde gå bra. Jag åker på 9x16" ET 15 på min E30 och det funkar fint. Enda som är gjort är att kanten på skärmarna är uppvalsad, skärmbredden är orörd. M3 har ju lite mer plats dessutom.
Esa
Jag har kört 8,5x18 Et 20 med 225x35. Funkar klockrent utan valsning eller annat. 235 borde också gå men 245 kräver nog Et 15.
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Sätter du fälgar med ET 15 i ställer för 20 så hamnar de ju längre ut mot skärmarna... Men du kanske menade att det tar i fjäderbenet? Det gör det fram med 9x16" fast det är ET 15, men det löser man med 5 mm spacers.
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Ok, tack. Ska ändå ta och åka upp till vintergaraget och, för säkerhets skull, mäta och kolla och klappa bettan lite... :-)

Esa : Du menade väl att 235 kräver et 25 ? Större siffervärde på et-måttet ger ju smalare spårvidd medans lägre et-siffra breddar utåt.

/// Bavarian Motor Works \\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.