|
|
|
|---|---|
\\\M 325i ZENDER/// |
första frågan e hur mkt e en från -77 värd?lite rost mm. vilka problem har dessa? samt lite mer info tack. 15"fälgar(5'120)500kr.maila --- |
|
Det e helt å hållet skicket som avgör vad en 6 serie e värd.Dock e dom ju lite högre värderade än dom "vanliga BMWna".Jag har själv aldrig varit ägare till en sådan,men det är i mitt tycke den absolut snyggaste BMWn som någonsin tillverkats.Var och kollade på en vinröd 633 -77 för ca 2 år sen.Begärt pris var 49000:-,med kvitto på renovering/rep på 70000:-. Dock blev det ingen affär,pga att 3 barn får det rätt trångt bak.Vad som e vanliga problem på dessa kan jag inte svara på,men jag förmodar att det e som på vanliga BMW,rost och känslig topp på årsmodellerna innan -82. MVH Mogge Lycka till med eventuellt köp |
|
|
Har hört att dom rostar rackarn's mkt i framskärmarna. |
|
|
På en sådan tidig 6-serie är nog som sagt var rosten det värsta! Dom är mycket, mycket rostkänsliga! Speciellt dom som Karmann gjorde karossen till. Se den lilla skylten som sitter mellan dom två gångjärnen till vänster dörr (på karossen). där står det Karmann på min bil. Det är lurigt för karossen är behandlad under med plast innan den underredsbehandlats vilket kan göra det svårt att se och känna om det finns rost. Det fanns ställen på min bil som såg helt OK ut men det fanns praktiskt taget ingen plåt under plasten för den var bortrostad. Exempel på vad jag fick svetsa på min 76:a redan -85 när jag köpte den: - Byte av delar av innerskärmarna fram - Byte av förstyvningsbalk i hjulhusen på innerskärmarna - Svetsat på flera ställen runt fjäderbenstornen fram - Svetsat golvet längst fram mot trösklarna - Svetsat delar av trösklarna - Svetsat på flera ställen runt fjäderbenstornen bak - Bakskärmarna var bytta annars hade jag säkert hittat rost i bakre skärmkanterna - Svetsat innerskärmarna mot skärmkanterna - mm Jag gjorde ett ordentligt jobb, bla blästrades karossen under efter svetsningen, så den är fortfarande rostfri sånär som ytrost på några få ställen typ stenskott. Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.