|
|
|
|---|---|
|
Hur ska jag göra för att backa tändningen i min motor? (turbokonvertering) Jag kommer att använda mig av orginal insprut-tändsystem. Jag kommer inte ladda några hiskeliga tryck, men av säkerhetsskäl vill jag backa tändningen. Funkar ems 5 eller 6 till min bil med 6 tändspolar, och i så fall är det nått att ha? Många funderingar, och fler lär det bli! | |
|
Satsa på ett SMT6 piggybacksystem istället. Då kan du mappa både tändning och soppa via PC. Du kan även låta den driva extrasprut. -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
BMW-Izze: Vad kostar ett sånt system? "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
| 3500kr | |
|
Det var inte så dyrt. Vilka säljer de? "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
| www.etapp.se säljer SMT6 | |
| kontakta twinturbo här på forumet så får du det billigare | |
| eller alltså igenom twinturbo kostar det 3500, på etapp kostar d 4000 tror jag | |
|
Okej då vet jag tack "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Hur funkar smt6? jobbar det ihop med orginal insprutet? Är det jävligt att koppla in och mappa? Som sagt, många funderingar! |
|
|
Det funkar som så att du via SMT6 ändrar signaler från Bla luftmasse eller mängdmätare;(även lambda?) och Vevaxelgivare så att Originalboxen tror att den få tex. mindre bensin eller en annan tändpunkt än den egentligen har. vissa justeringar kan då göras på "originalmappen" både på bränsle och tändningssidan. mkt. enkelt förklarat alltså.. :) finns även möjlighet att styra tillskottsprut,tändkurva och div.andra tillbehör via MAP-sensor. |
|
| Kan man backa orginal tändningen på m50 uten bruk av SMT 6 e.l.? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.