AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.163

Göra egna splitters

Dark Rider
Huj! Funderar på göra egna splitter eller alternativt en läpp men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga eller vilket material som är lättast å bäst att arbeta med. Tycker inte de är värt att lägga ut över 1000kr på nåra plastbitar så därav frågan =)
Så nån som vet eller har nåra ideér skriv en rad!

Bil´n min: Länk
cane
Tänk på att splitters ligger farligt nära vägen, göasfiber kommer garanterat att gå sönder inom kort tid. ABS plast är nog det som gäller... har ving splitters på min gjorda av en italiensk firma, ABS.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
plyfa...och kolfiber ovanpå.
Dark Rider
cane:ving splitter äre dom som går upp efter frontspoilern?

pelle p: plyfa=plywood??? menar du en hel läpp då?har du erfarenheter av att bygga egna?

cane
Dessa har jag:

Länk
Dark Rider
ok vart köpte du dessa?

cane
Följ länken bakåt; bmtown.com
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Cane:

Du har inte några bilder på din bil då dom är monterade?
Länka här eller så får du gärna maila mig lite bilder!

Mvh

Länk
cane
Hej, har tyvärr inga såna bilder.... kanske kan jag fixa något när jag kommit hem från skidsemestern!
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Cane:

Oki... jo det vore bussigt om du orkar... men det är ingen brodska för mig!....

Länk
cane
p.s. Har för mig att jag sett en bil med samma haman typ ving splitters på stylingkompaniets gamla hemsida - testa och kolla igenom deras galleri etc. Orkar inte själv då jag för tillfället sitter på ett urk dåligt modem ;)
Dark Rider
Kom igen igen som gjort egna?

Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Jag gjorde egna splitters till min 525:a. Va meningen att jag skulle montera dom på orginalfronten men blev aldrig av. Gick o köpte en rieger GTS front istället o monterade splittersena på den o jag har bara fått bra komplimanger om dom.
Jag tog en plexiglasskiva som jag sågade till o sedan så tog jag en varmluftspistol o värmde dom, sedan använde jag springarna mellan brädorna på morsans trall till att bocka till dom.
Sedan va det bara att lacka. Kan tillägga att dom håller j-vligt bra mot iskrapningar mot ex: vägbulor o.s.v. Monterade dom med två M6 bultar som jag trädde på en bensinslang på som distans.
Dark Rider
PEREFKT TIPS ska genast fixa pexiglasskiva. Var får man tag på sån..glasmästeri? Dyr?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.