|
|
|
|---|---|
Dark Rider |
Huj! Funderar på göra egna splitter eller alternativt en läpp men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga eller vilket material som är lättast å bäst att arbeta med. Tycker inte de är värt att lägga ut över 1000kr på nåra plastbitar så därav frågan =) Så nån som vet eller har nåra ideér skriv en rad! Bil´n min: Länk |
cane |
Tänk på att splitters ligger farligt nära vägen, göasfiber kommer garanterat att gå sönder inom kort tid. ABS plast är nog det som gäller... har ving splitters på min gjorda av en italiensk firma, ABS. |
| plyfa...och kolfiber ovanpå. | |
Dark Rider |
cane:ving splitter äre dom som går upp efter frontspoilern? pelle p: plyfa=plywood??? menar du en hel läpp då?har du erfarenheter av att bygga egna? Bil´n min: Länk |
cane |
Dessa har jag: Länk |
Dark Rider |
ok vart köpte du dessa? Bil´n min: Länk |
cane |
Följ länken bakåt; bmtown.com |
|
Cane: Du har inte några bilder på din bil då dom är monterade? Länka här eller så får du gärna maila mig lite bilder! Mvh Länk |
|
cane |
Hej, har tyvärr inga såna bilder.... kanske kan jag fixa något när jag kommit hem från skidsemestern! |
|
Cane: Oki... jo det vore bussigt om du orkar... men det är ingen brodska för mig!.... Länk |
|
cane |
p.s. Har för mig att jag sett en bil med samma haman typ ving splitters på stylingkompaniets gamla hemsida - testa och kolla igenom deras galleri etc. Orkar inte själv då jag för tillfället sitter på ett urk dåligt modem ;) |
Dark Rider |
Kom igen igen som gjort egna? Bil´n min: Länk |
|
Jag gjorde egna splitters till min 525:a. Va meningen att jag skulle montera dom på orginalfronten men blev aldrig av. Gick o köpte en rieger GTS front istället o monterade splittersena på den o jag har bara fått bra komplimanger om dom. Jag tog en plexiglasskiva som jag sågade till o sedan så tog jag en varmluftspistol o värmde dom, sedan använde jag springarna mellan brädorna på morsans trall till att bocka till dom. Sedan va det bara att lacka. Kan tillägga att dom håller j-vligt bra mot iskrapningar mot ex: vägbulor o.s.v. Monterade dom med två M6 bultar som jag trädde på en bensinslang på som distans. |
|
Dark Rider |
PEREFKT TIPS ska genast fixa pexiglasskiva. Var får man tag på sån..glasmästeri? Dyr? Bil´n min: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.