|
|
|
|---|---|
|
Hej, vad ska/kan man ge för en standard utrustad (d.v.s. elstolar, elspeglar, elhissar, stereo, asc, farth, färd-dator) 850ci -91 eller -92 i gott skick. Max 18000 ärliga mil. Har kompis som är sugen. Vänliga hälsningar ///Wille | |
|
Mycket svårbedömd bil, jag har sett tidiga 850or från 79'-200'....någonstans däremellan (mycket inexakt). Vid köpa av denna typen av bil är det viktigt att så mycket som möjligt fungerar och är fräscht. När man ska sälja den vimlar det inte av spekulanter skulle jag tro, då är det viktigt att ha ett riktigt fint ex. Annars tror jag att 840 är ett bättre val, billigare driftskostander och samma prestanda, samt att det finns en del manuella (850CSI är också manuell, jag vet) om man vill ha det. Simon |
|
|
Hej Simon_en, tack för svaret. Jag har också försökt styra in honom på en 840 istället just med tanke på att 12'an har en tendens att bli dyr i drift. Han ser inköpspriset som det viktiga, medan jag vet att de stora kostnaderna kan komma när som helst och att man ska vara beredd att slanta i såfall. Synd att tömma bankboken redan vid inköp:) Att hitta en i bra skick i 120 000:- klassen bör väl vara rimligt? ///Wille |
|
|
Wille: Hur funkar nya bilen? //Marin Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
|
WilleW, jag har ingen speciell koll på just 850, men för 120' borde det vara rimligt, men som sagt bra att inte stirra sig blind på inköpspriset utan se till ägandekostanden/månad istället. Bara skillnaden i bensinförbrukning kan göra 4-500/månad om man kör lite längre än normalt. Sedan ska tydligen vissa delar vara väldigt dyra, men vill han ha en 850 får han köpa det och upptäcka själv antar jag....:-) Simon |
|
|
Tjena. 120.000:- är ett normalpris tycker jag. Men se till att göra M-test och även en genomgång på BMW innan köp. Jag lovar att det kostar kjortan att laga denna bil. Bara en service kostar över 10.000:- /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tack för svaren Marin: Den går bra, glidarbil :) Hur går golfen? Tänkte ta och fixa farthållaren i ratten + vita blinkersglas snart. Hörde om strulet med 325'an, irriterande... Hade ///Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.