AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
841

orkar inte varva mer än 4000!?

jonny.karlberg
det är så att jag ha bytt motor i min 87:as 320i till en 323 motor 86 eller 87:a..
men jag flyttade över insug å grenrör från 320 motor. och byta bara spridare..men nu är det så att bilen går bra upp till 4000 rmp men sen så lägger den av.
va å skulle kappköra och då varvade den upp till 4300 sen så började den bludra..
vad kan av fel.jag kör med 320:ins styrbox..kan det vara nån skilnad på dom...eller sustemtrycksregulatorn?

någon som kan veta vad som är fel??
jonny.karlberg
ingen som vet vad det kan va??
Andie_83
Alltså uppenbarligen så har du ju ett tändningsfel, kolla så att tändningen står rätt, räcker att den står en millisekund fel, så misständer bilen och den pludrar och jobbar mot sig själv

Ha det bra

MVH

//Andy
jonny.karlberg
ok..jag ska ta å kolla upp det..
tack så mycket..
jonny.karlberg
den går bra när jag tomvarvar den..men när ja belastar motor så börja den bludra å jag måste släppa efter gasen litegran..
jonny.karlberg
men vad ska tändningen stå på?
Kan va så att du får byta styrbox. En kompis försökte köra med en 323 styrbox i sin 320 och den gick inte bra. Kan ju i för sej vart något fel på den boxen men försök att få tag på en 323 styrbox och testa i alla fall. Eftersom den 320 motorn inte gick bra med 323 styrbox så kan det ju va likadant när du försöker köra 320 styrbox till 323 motor.

/Andreas
Pe
55
Pejo
320i 323im
Min polare hadde en 318 is som dog precis så vi fattade nada så vi bytte luftmasemätaren då gick den sedan efter ett tag så började den göra så igen så vi bytte lambasonden då gick den fint o går en fin
jonny.karlberg
Mannen: jamen jag har provat med 323 styrboxen..
men då startar inte ens bilen..
kan ju bero påå att jag har kabelhärvan från 320 motorn..
men jag ska ta å forska lite runt det..
Jaha. Kan ju ha att göra med kabelhärvan.
Hoppas det löser sig.

/Andreas
ma
19
mackan_berg
525ix e34 -92a
320 e30 -87a
hur vet man skillnaden mellan en gammal 323 motor och en som är från 86?? syns de? eller skiljer de sig på motor nummret?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.