|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Vad kan det vara lämpligt att begära för min BMW 325i -92/93, tysk import för två år sedan, den är gråmetallic med några små lack skador, har även små skador på båda fram stolarn. Vad tror ni jag kan begära?? Mvh Jonas | |
| Antal mil, klimatanläggning, välskött/skicket, utrustning för övrigt ? | |
|
Snabb respons Anders.....*L* Ca 17.000mil på mätarn, 4 X El hissar, Färddator, Servo, C-lås, Startspärr, Fällbart baksäte, El speglar, El taklucka, Orginal LM fälgar med taskiga däck och sen som jag skrev ovanför......tysk import för två år sedan, den är gråmetallic med några små lack skador, har även små skador på båda fram stolarn. Det som är bytt på den är olja, filter, stift, luftfilter, bromsbelägg runt om, framruta mm och det var för ca 300 mil sedan......den är förövrigt i skapligt skick, inte perfekt. Mvh Jonas BMW är klart OUT STANDING!! |
|
|
Servicebok? /Simon |
|
|
Simon: Jag fick aldrig med någon servicebok eller annan dokumentation. Mvh Jonas BMW är klart OUT STANDING!! |
|
|
40-45´ ? |
|
|
Okej......den är avställd oxå, fast besiktigad....!! Tack för svaret. BMW är klart OUT STANDING!! |
|
|
Jag värderar den till 33 - 37 är vad jag skulle värdera den till... hade den varit i mkt fint skick och inte haft skador på sätena så hade jag nog kunnat sträcka mig till en 40. det är tråkigt att BMW bilars andrahandsvärde tagit stryk så mkt på senare år, mkt pga av att BMW blivit över importerad... :-( Bilen är värd mer än 40 men jag tror inte att det blir lätt att sälja den för mer än så tyvärr.... har du en 93:a så kan du lämna in bilen till BMW för kontroll av mätarställningen.... kan du bekräfta att bilen rullat 17 000 mil så kan du ev få lite mer för bilen.... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
Tror som "Mugge" vad gäller prisnivån. /Simon |
|
|
Mugge: Den är en 92a i Sverige och en 93a i Tyskland så då borde det väl gå?? //Jonas BMW är klart OUT STANDING!! |
|
|
Har den Vanos då? Som kom -93. Det påverkar helt klart priset. Jag tror, efter att ha sålt 2st 325-93, att man kan få drygt 40 för den när snön börjar försvinna. En coupé hade nog varit mer lättsåld. |
|
|
Nope, ingen Vanos på den inte.....!! Mvh Jonas Har haft minst 200 bilar på 10år och BMW är klart OUT STANDING!! |
|
|
Jag tror att det behöver vara tillverkad under 1993 för att de ska kunna läsa av mätarställningen på LKMen men det enklaste är ju att åka till BMW eller att ringa dit. Har du chassienummret så kan de snabbt kolla om din bil lagrar mätarställningen i LKMen. Tror det kostar 200 kr att få mätarställningen på papper.... Sen så tycker jag att 33 - 37 är ett rimligt pris för den bilen, men det går säkerligen att få mer för bilen om man hittar rätt köpare och om man har lite is i magen. sen får du räkna med att folk prutar oavsett vad du skriver i annonsen och hur rimligt priset är från början. så du kan ju sätta lite högre pris och lämna lite prutmån så får du se vilka bud du får. 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
| Man kan inte läsa av LKM på en E36:a. Från E38 och framåt så går det däremot, det går givetvis att manipulera LKM utan att det syns så det säkraste är att kolla servicestämplarna (vilket inte går i detta fallet). | |
|
Jag sett det göras på en E34! vet dock inget om E36 men den är ju nyare... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
Jag tror jag väntar med att sälja bilen.....*L* Mvh Jonas Har haft minst 200 bilar på 10år och BMW är klart OUT STANDING!! |
|
| Man kan inte läsa av LKM på en E34:a. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.