AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.216

Code till orginal stereo M5 E34 -92 HUR SKA MAN HITTA DEN?

Visa användare
219
Patrick.D
1992 M5 3,8 sedan
1992 M5 Touring 3,8
Finns det någon som e expert på BMW Bavaria orginal med cd växlare , sitter i en M5 -92 och saknar code för att få igång den!!?? Hur får jag tag i coden el ändra den el vad som e enklast!!?? Tacksam för lite förslag

Porshe935
Gå in till BMW med stereon så de kan kolla efter ett nummer på den plus att de skall ha chassinummret på din bil. Sen tar det några timmar så har de fixat fram koden. De faxar uppgifterna någonstans och får koden. Kostnad 200:-

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Visa användare
219
Patrick.D
1992 M5 3,8 sedan
1992 M5 Touring 3,8
Ok Man tackar och bockar !!

Porshe935
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
I dokumentationen till min originalstereo (1991) ingick en etikett med en lång siffer/bokstavsserie - jag tror det var 16 eller 18 tecken. De sista fyra av dessa är koden till stereon.

God fortsättning på det nya året.

Christer G

ChristerG525
Visa användare
219
Patrick.D
1992 M5 3,8 sedan
1992 M5 Touring 3,8
Jag har det problemet att jag har ingen dokumentation alls till stereon, all annan dok finns men inget till stereon!? Kan det vara den kod som står instansad på stereons ovansida? Åkte till BMW idag och dom va inte sugen alls att hjälpa till !!?? Men efter mkt snack o tjat så skulle han försöka hitta koden i Tyskland , men det skulle ta några veckor???? Men dom kunde byta minnes kort på stubinen för 1800:- Shysst va? Vilka service inriktade snubbar!??

Tack för ditt tips Stefan.

God fortsättning.
Visa användare
219
Patrick.D
1992 M5 3,8 sedan
1992 M5 Touring 3,8
Flååt Menar Tack Christer.
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
Dessvärre tror jag inte att det är den siffra som står instansad på ovansidan.

I mitt fall hade stereon vid något tillfälle sannolikt varit urmonterad ur bilen och någon hade i samband med det skrivit kodens 4 siffror på "papperssigillet" som man måste bryta när man skall lossa lock eller botten på stereon.

Förmodligen har du inte den turen att någon gjort detsamma med din stereo.

Jag har tyvärr inga ytterligare tips att komma med.

ChristerG525
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Gå till nån halvskum radiohandlare han låser upp den på 30 sek och för en 50lapp.

Schnelle fart, Härliche fart.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.