|
|
|
|---|---|
|
Nu ska M3:an sova sött i garaget....jag undrar nu vad jag ska göra med batteriet?? ska jag ta in det i huset eller bara koppla ur det? Tacksam för svar! Mvh Klas , M3 93. ///M3 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ett batteri som är fullladdat fryser inte sönder , så underhållsladda det någon gång under vinter så ska det inte vara några problem. Hasso |
|
Jag kör en underhållsladdare från Biltema, 250 spänn, det går att stänga bakluckan om man plockar in sladden vid kanten uppe mot bakrutan utan att den kläms nämnvärt. Detta om du står i ett garage där andra kan komma åt bilen. Vet ej om alla prylar gillar att vara utan ström i 5-6 månader. Kan någon mer bevandrad upplysa mig om detta. |
|
|
Min bil var strömlös under flera kalla månader (batteriet sa upp sig...) men med nytt batteri startade bilen på 1:a försöket! inga konstigheter. /Klas |
|
|
Hej. Enligt BMW så ska batteriet laddas var 6:e vecka. Då klarar den sig. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
-->Mosse Gör så att du startar pärlan några gånger under vintern och låter den bli varm, det är ju inte bara batteriet så mår bra av att motioneras. MVH Christian |
|
sebbe_bmw |
Hade en 740iA 96 innan och den stog i 1 år pga utlands resa i ett kallgarage... Batteriet satt i och det laddades ej under detta år bilen var ej larmad och när jag kom hem så trodde jag att det skulle bara vara att kasta batteriet...Men in och starta och några kolvslag så hoppade den i gång utan problem!!!! Batterit är i bruk fortfarade (pappa har bilen nu) |
|
ju nyare batteriet är desto tåligare är det... ett helt nytt batteri kan stå LÄNGE utan att gå sönder utan att det laddas... /Jonas |
|
Erik Andersson |
varmkör du din pärla någon gång då och då så du slipper blårök framöver mvh EA varför åka diesel? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.