|
|
|
|---|---|
|
Hej En galning har kört på min bil.Förardörren är ordentligt intryckt.Kan man får tag på en bra begagnad dörr?Vad skulle det kosta?Bilen har c-lås och elhissar,kan tänka mig att det blir krångel att byta.Nån som har erfarenhet av detta? Tack | |
|
Ca: 1950:- För självrisken vid en parkeringsskada. Då måste du först göra en polis anmälning, + försäkringsbolaget. Själva jobbet om du hittar en dörr i samma färg tar ca:2,5tim. (för en med vana) Du får flytta över allt från din gamla dörr till den nya. Om du däremot inte får tag i en dörr i samma färg så kommer det att kosta mer. Då det blir invändig lack + utvändig. Om du inte klarar att göra jobbet själv så får du nog räkna med minst 2000:- (svart) hos en bilplåtis, + att lackerarn vill ha för sin lack med. Så jag rekomenderar att du anmäler det, och lämnar in det till en firma. Slutsatsen av detta gör jag av din fråga,, har du ej bytt en dörr förut så kan det vara svårt för dig att passa in allt igen. Micke.. Länk |
|
| Jag bytte dörr på min bil å det var inte så jobbigt alls, fick iof inte samma färg på dörren men det gjorde inget för hela bilen fick en ny lack senare, det är inte alls så krångligt att flytta över delar från dörr till dörr lite pyssel men har man tid å tar det lungt så blir det riktigt bra! för det är ju bara en dörr värre med en till knögglad bakskörm som jag fick brottas med det är lite svårare att byta ut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.