|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med min 525tds 97:a. Jag har köpt den för ca 2mån sedan och varje gång jag fyller på med vatten så fungerar värmen i cupen, men efter ett tag så kommer det bara kall luft. När jag fyller på med mer vatten så fungerar värmen igen. Den tappar ca 1-2 liter vatten om dagen, med ca 15-20mils körning om dan. Jag misstänker starkt att det kan vara topplockspackningen eller sprucken top. Tror ej så mycket på sprucken topp för bilen blir inte överhettad. Tempmättaren är i mitten hela tiden. Men det är kanske p.g.a att det är kallt ute? Är det någon som har varit med om samma problem? | |
|
Jag har samma problem. Inga problem med överhettning eller vita avgaser. Funderar på vattenpumpen eller kylaren, har dock inte sett några läckage...? Har inte orken att ta tag i det just nu heller då det inte är bekvämt nog att felsöka... :) |
|
|
Jag har heller ingen gråblaskig olja ska tilläggas... |
|
| Aldrig dropp under bilen? Kan ju vara läckage i värmepaketet eller dylikt. | |
|
Kanske är nåt sånt. Vattenpumpen brukar väl kunna läcka också, eller? Men som sagt, det är inte väder för att krypa under bilen just nu. :) |
|
|
Börja med att kolla kylarlocket! Där kan det pysa ut rätt mycket vatten utan att man ser något, om t ex packningen är trasig/dålig. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nej, inget vatten under bilen eller liknande, inget vatten i bilen heller. Jag misstänker att packningen är defekt men vet ej säkert. |
|
|
Men under min bil så droppar det från någon slags slang, och dessutom så får jag fylla på kylarvatten hela tiden. Att jag skulle ha ett läckage från själva värmepaketet blir jag nästan glad över, för då kan jag skippa tanken på att det skulle vara en spricka i toppen. Dessutom så är inte oljan missfärgad på något sätt-pust! Någon som vet hur man kan reparera ett litet läckage från värmepaketet utan att behöva byta ut det? Kanske lödning eller tätningsplast eller så? Mvh Jögge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.