|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Ger alla sportfilter ett bra (bättre än orginal iaf) ljud överlag? Blir det bättre ljud hela tiden eller bara vid gaspådrag? Jag vill ha coolt ljud hela tiden! Samt, finns det något sätt att få "sportigare" ljud ur avgaset, förutom att byta ut hela sista sektionen. Finns det kanske någon sats att "stoppa in" i vardera pipan därbak, så att det låter bättre (eller i alla fall annorlunda!), typ nån sorts membran på tvären? Finns det något bra företag i Göteborgstrakten som någon rekkomenderar? Tacksam för tips! Mvh Gunnar, BMW 540IA-93. | |
|
Tja, jag är också från götet. har lagt open air filter o det är vid gaspådraget som det sjunger för en.... kan tänka mig hur din kommer att låta med sådan..Vroomm men konstant ljud är avgaset får väl byta det sista med simmons eller nåt. Bmw fanatiker |
|
BIMMER |
hmmmmmm i götet säjer ni, ligger inte MH styling där??? jag har själv en E36 325 cab vete f-n vad dom gjort med den men den den har så skönt ljud så det är läskigt.. Bimmer |
|
Japp, MH Styling ligger i Göteborg. Jag monterade vanligt JR sportluftfilter på min 528i -86 för ett par dagar sedan, men det låter inte särskillt mycket goare. Samma sak med min förra BMW 518iS -88. Fast det kanske beror på att avgassystem överöstar alla andra ljud =) //Tomas M 528i -86 |
|
|
ja du jag har ju sportavgas också.. o när jag växlar ner o gasar på så ser man många huvud vända sig...*ler* Bmw fanatiker |
|
|
Skämt åsido. jag hade en original 518 E28 med samma JR filter och det hördes inte nåt speciellt, men kändes lite piggare på låga växlar. //Tomas M 528i -86 |
|
///M ax |
Ett sportfilter brölar störtskönt vid gaspådrag, om det är ett open airfilter! Det ska inte vara ett sånt som du stoppar i orginalluftboxen!!!! På avgassidan så rekomenderar jag ett system från antingen simonis eller feritta!! Räkna med att ferittasystemet kostar dubbelt så mycket som simonis systemet!! BIMMER>> Har åxå en 325 cab- E36... Dom låter så grymt mulligt orginal!! Iallafall dom tidigare.. (d.v.s. fram till -95) Samma sak gäller coupeerna!! |
325Ci |
Vad kostar ett sånt Open Air Filter o var finns det att köpa? har en 325 E36 coupé |
///M ax |
Det finns att köpa hos dom flesta styling/tuningföretag!! Kolla i tidningen Bilsport!! Ett openairfilter går på ungefär 500-900 kr!! Jag rekomenderar ett JR-filter!!! Brölar störtskönt!! |
|
Ja, jag håller med M ax JR är klart bäst o brölar riktigt skönt. Bmw fanatiker |
|
|
Mitt K&N open air filter morrar på bra vid fullgas på min E36 325i Coupé. Låter lagom, varken för mycket eller för lite! Mvh Carsten |
|
325Ci |
JR Open-Air filter??? eller K&N Open-Air filter?? |
325Ci |
vill ha en bil som låter coolt =) |
|
325 CI du ska ha JR !!! Bmw fanatiker |
|
|
325 CI du ska ha JR !!! Bmw fanatiker |
|
325Ci |
vad går ett sånt på?? 500:- eller? svårt att montera? |
Vr6 |
K.N ska det vara bäst... |
|
Gå in på www.bsrab.se klicka dig vidare till luftfilter och BMW. Jag tycker du ska köpa en Optiflow (KN) sats som dom säljer, jag ska själv göra det! Då ingår allt som behövs för montering, det speciella är att det ingår en skyddsplåt som skärmar av varmluften ifrån motorn, och det behövs för att effekten inte ska bli mindre än orginal!!!! Kostar 1500kr till 325/328 men varför krabba med ett standardfilter som kostar ca 500kr när man kan få det snyggt och prydligt och dessutom funktionsdugligt på en gång? Vill du veta hur det kommer att låta? På E36 är det ju lätt att ta bort själva insatsfiltret. Lyft bara ur det ur luftburken så att du har ett stort hål på övan sidan och kör fullgas på dammfri väg några hundra meter, det låter såååååååå gott!!!!!!!!!!!!! Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Ja du kan man inte installera en luft filter ska man inte köra BMW... vad fan man ska ju göra såna saker själv, än o bara betala o få det gjort. 1500:- är att slänga pengarna i sjön. när jag köpte min filter för 800:- så ville de också ge den till min insatt o klart för 1500:- . trodde att man va dum, det tog fem min att byta själv. hahahhaaaa Bmw fanatiker |
|
///M ax |
*asg* Kom på en skojsig grej... Jag var hos BSR för nåt år sen och skulle chippa En M3-96 samt montera ett JR-filter... Under tiden som dom pluggade in laptopen till diagnostikuttaget och programmerade om bilen så skulle jag byta filtret.. Det var inte svårt att byta filtret... MEN... Han sa till mig att INTE skruva av luftmassemätaren när han höll på... Jag tyckte att han sa till mig att jag SKULLE skruva av den... Han var nästan klar när jag höll upp kontakten, visade honom den och sa: "denna var det jag skulle skruva av va?" Jag fick en blick som hette duga och han fick göra om alltihopa!! Dom gjorde chippningen under ett mycket pressat schema och Maxe var inte populär den dagen!! ///M ax |
|
Jag har väll inte sagt att det ingår arbete i 1500kr!!!!!!!! Det är materialet som kostar 1500kr och inget annat!!!! Och jag vet att det är busenkelt för jag har gjort det förr, så det så =) Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.