|
|
|
|---|---|
draganb. |
Hej! Jag håller på att försöka laga kylsystemet på min 318-98-e46 så jag behöver alla typs som jag kan få, tänkte försöka gör det själv för att för två veckor sen har jag betalat över 10.000.- för fram och back vagnen så det känns tomt i plånboken. Det var så att jag var på stan och stannade bredvid en kiosk, när jag kom ut och skulle köra iväg efter 100 m. tändes kyl. nyvå lampa men den slocknade på någon sekund. så jag fortsatte att köra kanske 300 m. till en parkering och då tändes den igen stängde av bilen, öppnade huven och så såg att det sprutade vatten från expansionskärlet på vilken det var en 15 cm. spricka längst den. Jag har kont. nivå på kylvätskan för 3 v. sen och den skulle klara till -35* och under körningen temp. mätaren har alldrig gått över halva., körde jätte lugnt så jag kan inte förstå vad det kan vara. Är det möjligt att en 5 år gammal bil som har gått 8000 mil kan ha så mycket fel, är det någon fler som har haft samma fel som jag vad har ni gjort och vad har det kostat. Jag är jätte tacksam för alla tips och inlägg som ni skickar in! |
| 10´ för framvagn kan jag förstå då de gamla länkarmarna är rätt kassa. Dessa enbart kostar ju runt 10´ att få bytta. Angående sprickan i expansionskärlet så låter det ju som att din vätska INTE klarade kylan !? | |
draganb. |
Det var det som var konstigt för att för 3v. sen kontrolerade jag vätskan och då skulle den klara upp till -35* och den dag var det -7* ute. |
|
skumt. Undrar hur pålitlig mätning som gjordes? |
|
draganb. |
Den gjordes på vanlig statoil mack, vad jag mins rätt. |
draganb. |
men tror du Andres att det är på grund av det? |
| Ingen aning egentligen men det låter ju som att det skulle ha frusit. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.