|
|
|
|---|---|
|
Min 740 rycker då det är kallare än -10 grader. Jag har kollat anslutningar på bränslepumpen i tanken, glapp i säkringshållare och kontaktstycken,och bytt bränslefilter. Vad göra??? Dolan | |
|
Ett tipps är att läsa ut felkoderna Jag har ett liknande dumt problem. Om bilen luktar illa och du har kollat lambda sonderna att de jobbar som de ska. (Måste plugga in bilen i något diagnostiksystem typ CarSoft, Dis.) Jag har fått fram på min bil att en lambdan jobbade men startade vid 2,8V Har bytt båda.. Nu fick vi en felkod på pulsgeneratorn på vevaxeln denna skall inhandlas i morgon. Och enlikt en Biltekniker på Bil & El i Örebro som körde CarSoft analys på min bil så tar kamaxel givaren över om den på veven slutar funka helt. Men min fukade bara när den var varm så när han res. fel koderna och körde ett nytt test så såg vi inte något problem men när bilen vart ute i kylan så återkom problemen.. Jag återkommer när pulsmojen är bytt.. |
|
|
Har bytt puls mojen och har inte kvar problemet . Men har ett annat fel nu går illa på tomgång ska rengöra tomgång motorn och mäta spjällgivaren imorgon med kylsprej i ena handen för nu går bilen bra men illa på tomgång när den är kall vi söker vidare... En importbil kan bli skraj vid kyla men det finns snökedjor som tillbehör........... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.