|
|
|
|---|---|
| Jag ska sänka min E30 318i av -89 år modell. Bara byta fjädrar (ekonomilösning) o grejen är att jag kan få tag på 40/40 mm fjädrarssänkning i stort sett helt gratis (kostar väl iaf 1500:- annars). Vad jag förstått så ska det gå att bara slänga på dem utan att byta dämpare... (Stämmer detta?) Grejen är att de har suttit på en 320i från -86 (Som alla vet så "förnyades" E30-modellen -87-88 så de är ju inte riktigt samma "modell") Men är det någon som vet om dessa fjädrarna passar iaf... Tacksam för seriösa svar av nån som verkligen vet o inte chansar. Vill ju inte plocka ner hela bilen för att sen komma underfund med att de inte passar. Tack o hej :-) | |
|
Det skall passa. Kolla i vilken styling katalog som helst och se att det bara finns en fjäder till alla E30. Ingenting är omöjligt |
|
| Jo passar gör det säkert men det kan skilja på hårdheten i fjädrarna...dom 6-cylindriga bilarna har oftast andra(hårdare?) sänkfjädrar än 4-cylindriga... | |
gangsta_toth |
Det finns väl olika storlekar på fjäderbenets diameter? Men det spelar nog ingen roll om du bara ska byta fjädern. Förresten så har väl 318 och 320 samma diameter väl? |
| OKejj. Det låter ju skitbra :-) Jo, jag vet att det finns olika diameter på fjäderbenet... men det har jag inte kollat ännu, det blir nästa överaskning ;-) Det är ju bara häftigt om fjädrarna är lite hårdare än de ska vara (kan man ju inte köra några längre sträckor komfortmässigt=mindre bränsleåtgång ;-)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.