AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
481

Sänkning E30

Jag ska sänka min E30 318i av -89 år modell. Bara byta fjädrar (ekonomilösning) o grejen är att jag kan få tag på 40/40 mm fjädrarssänkning i stort sett helt gratis (kostar väl iaf 1500:- annars). Vad jag förstått så ska det gå att bara slänga på dem utan att byta dämpare... (Stämmer detta?) Grejen är att de har suttit på en 320i från -86 (Som alla vet så "förnyades" E30-modellen -87-88 så de är ju inte riktigt samma "modell") Men är det någon som vet om dessa fjädrarna passar iaf... Tacksam för seriösa svar av nån som verkligen vet o inte chansar. Vill ju inte plocka ner hela bilen för att sen komma underfund med att de inte passar. Tack o hej :-)
Be
179
Bex
325iA -90
Det skall passa.
Kolla i vilken styling katalog som helst och se att det bara finns en fjäder till alla E30.

Ingenting är omöjligt
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Jo passar gör det säkert men det kan skilja på hårdheten i fjädrarna...dom 6-cylindriga bilarna har oftast andra(hårdare?) sänkfjädrar än 4-cylindriga...
gangsta_toth
Det finns väl olika storlekar på fjäderbenets diameter? Men det spelar nog ingen roll om du bara ska byta fjädern. Förresten så har väl 318 och 320 samma diameter väl?
OKejj. Det låter ju skitbra :-) Jo, jag vet att det finns olika diameter på fjäderbenet... men det har jag inte kollat ännu, det blir nästa överaskning ;-) Det är ju bara häftigt om fjädrarna är lite hårdare än de ska vara (kan man ju inte köra några längre sträckor komfortmässigt=mindre bränsleåtgång ;-))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.