|
|
|
|---|---|
| Hej. Jag undrar hur mycket man kan sänka en E46 så den skulle bli bra och se ut, och fram för allt, att den inte skrapar i kanterna om man kör ner för små trotoarar osv.? | |
|
ut och mät höjden på bilen och gör en uppskattning efter det är mitt tips. Min 528i Touring Länk |
|
|
Hur mäter man höjden då? =) Dvs från marken upp vart? |
|
|
Såhär gjorde jag. jag mätte dels avståndet mellan överkanten på däcken upp till skärmkanterna och från nedersta delen på frontspoilern till marken. Sen tog jag bilen och kör till det största farthindret jag hittade och körde fram bilen och måttade på ett ungeför hur frigången var från början mellan spoilern och farthindret. Sen kör man över samma farthinder och gör om proceduren. Då får man en hum om hur mycket man kan sänka utan att det blir jobbigt att köra omkring. Jag skulle dock gissa att dom flesta bara köper en sats som verkar bra och kör med det. Min 528i Touring Länk |
|
rallyante |
Jag har sänkt min 328a med en H&R sats som sänkte 55 fram &35 bak. Mer än det kan jag inte rekomendera, det är precis så att man kan åka över farthinder utan att det tar i. |
| Okej. Jag hade funderat på 30 fram och 30 bak. Det borde bli bra eller? | |
rallyante |
Det bli snyggare om du sänker den lite mer fram än bak. Orginal så har du lite större mellanrum mellan däcket &skärmkanten fram. Sänker du mer fram så blir mellanrummet lika fram som bak. |
| Ah, det hade jag inte tänkt på, tack för tipset! Kanske 30 fram, 20 bak vore något då? | |
rallyante |
Låter vettigt. |
|
Mer än 30 mm sänkning blir nog opraktiskt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag sänkte min fd 328 55mm fram och 35mm bak, funkade kanon, även med full last! Körde med 18" hjul ///Tobbe |
|
|
Jag får nog hålla med Johan B. Nu har jag visserligen en e39a men jag kan inte tänka mig att det skiljer så mycket i höjd. Min bil är sänkt 30mm jämfört med ett icke-sport chassi. Länk kolla så lite marginal det är mellan spoilern och den låga trottoarkanten, lägre än så så inbillar jag mig att det hade blivit rätt dåligt att komma över farthinder och liknande. Min 528i Touring Länk |
|
| Okej, tack ska ni alla ha för tipsen! | |
|
rallyante: du vet möjligtvis inte vad den sänksatsen heter? Jag har en H&R sänksats på min som heter 29419. (står på fjädrarna) Vet någon hur mycket min sats sänker? Diesel-räsern |
|
|
Hej Jag har sänkt min E-46 sedan 35mm fram och 20 mm bak med H&R fjädrar och Bilstein dämpare. Tycker det ser bra ut och skulle inte rekomendera mer sänkning, med tanke på komforten. För det blir ganska styvt... Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.