|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag är ingen stolt bmwägare än, men hoppas kunna bli det snart! jag har en volvo 240 tic som jag själv lagt ut 46000 på till trimning och renoveringar och lite ljud, och nu kanske jag kan byta den mot en 92ans 325a. Utan några pengar imellan. Låter det som en bra affär, skulle ni byta även om det är lite småfel på bmwn, dålig lack vet jag att det är, men sen kan det ju finnas mycket annat som inte är i perfekt skick. Ska åka o kolla på den imorn, fredag, så jag skulle gärna vilja ha svar fort :) MVH / Huggare | |
|
Ja, inte varje dag man får tillfället att byta en 240 mot en 325a utan pengar emellan =) Beror ju såklart på hur pass mycket fel det är på bmw,n och om den är bra skött o servad o så. Du kan ju skriva lite mer info om bmw,n... |
|
| Ja, jag tycker också det måste vara en bra affär om det är bra skick på bmwn. Men det man ska passa sig för är väl om motor, växellåda och sådant är dåligt. För det kan bli dyrt att laga. Men om bussningar och sådant är slut så tycker jag det är värt att byta, för det är ju inte så jättedyrt att laga iaf. | |
|
Beror nog på lite...gör du jobbet själv blir det ju inte så dyrt. Lämnar du in till bmw för att t.e.x byta några bussningar i bakvagnen så blir det ändå rätt dyrt. |
|
| Ja det har jag inte råd med. Men gör man det själv så kostar väl bussningar drygt 1000 kr eller? | |
|
Är inte bmwn heelt slut så tycker jag du ska byta direk! Mycket modernare bil. Finns beggade motorer och lådor osv på skrotarna. --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
SKIT! Han ringde just och sa att motorn rasat, jäkla tur att den gjorde det nu iofs... Vet nån om man kan få tag på en beg. 325 motor (eller större) nånstans?? |
|
TobbeBMW |
finns motorer här på Powerbörsen :-) ca 10.000:- för en 3,5 liters med 10-12k rullade mil. |
|
Hur hade den rasat då? Hål i kolv? Vevlagaerras? Hål i blocket? =) Mvh JOhan |
|
|
Rekommendation att köpa en 328-motor i stället (M52B28). Passar bolt on, men väger mindre och har bättre vrid. Får bättre viktfördelning och lägre totalvikt med en sådan motor. De är ju också nyare och borde således rimligtvis ha gått kortare och hålla längre. Finns säkerligen här på Powerbörsen, men också på skrotar. Kolla på www.bildelsbasen.se |
|
|
Ja det låter rimligt, men är det bara att montera som det är eller måste man göra egna modifikationer? för jag vill inte börja svetsa o banka det första jag gör när jag byter bil. Är det jättesvårt att installera en ny motor? men alla kablar och styrbox och sånt? |
|
|
Huggare: 328-motorn passar bolt on i en 325:a. Byta styrbox får man säkerligen göra, men hur det är med kabelhärva och så vet jag inte. Några nya fästen och allt sådant behöver man inte göra utan det passar som sagt bolt on. |
|
|
Ok, det låter bra det. Jag letar efter motor nu på bildelsbasen. Om man kan få bilen mycket billigare nu så kan det ju vara kul att ha en större motor! Men visst kan man få med styrbox om man köper motorn? |
|
|
Startspärr, om det finns det på bilar med M52 (328) så blir det en del mer jobb med låskolvar som ska bytas osv? Styrboxen tror jag inte ingår i en motor, utan får köpas bredvid. Grenrör och insug osv tror jag inte heller följer med. /Anton |
|
|
Men kan inte grenrör och insug passa från den gamla motorn då? Vad är låskolvar för nått då? |
|
| Är det svårt att få ner en s50 motor i en 325a? Har hittat lite på skroten, eller kostar de 40 000, är slutskörda och är bara krångel? | |
|
Grenröret passar nog, insuget kanske passar men det är inte samma på M52 som M50, tror jag. Låskolvar är de saker du stoppar nyckeln, dom sitter i dörren. S50 motor funkar, finns några som gjort så. Men det är svårare att åka igenom SBP med den motorn då den ser lite annorlunda ut på utsidan. /Anton |
|
|
Ska du sätta i en s50 motor krävs det att du byter o modifierar massor med grejor = dyrt o krångligt. Du kommer även som sagts få problem att få den igenom besiktningen. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.