|
|
|
|---|---|
|
Hittar inga skruvar någonstans, plastklipps sitter där väl längs kanterna men handtaget måste ju vara skruvat i plåten tycker jag! Jag tänkte även försöka få bort instegsskyddet, är det bara till att vräcka loss det eller knäcker jag av fästena då? MVH Kjelle | |
|
Dörrsidan får du loss genom att först skruva ur skruven som sitter under det lilla plastlocket som sitter på dörrhandtaget. På förarsidan sitter istället justeringen till backspeglarna, bara att plocka loss. Dra sedan ur kontakten till backspegelsjusteringen. Sen tar man tag i dörrsidan (förslagsvis i dörrfacket) och rycker till lite försiktigt. Sedan fortsätter man så tills alla plastclips är loss. Därefter hänger dörrsidan i en list som går ner där rutan försvinner ner i dörren. Lyft bort dörrsidan. Var lite försiktig, grejerna tål kanske inte hur mycket som helst. Så gjorde i alla fall jag för att få bort dörrsidan när jag byte mina diskanter. /Carl Länk |
|
|
Tack!!! Jag får göra ett försök i helgen! MVH Kjelle |
|
|
Glömde nämna att du måste ta bort plasten runt dörrhandtaget (öppningshandtaget). Detta gör du efter att du lossat skruven och innan du rycker loss dörrsidan. Plastbiten trycker du in och skjuter bakåt om jag inte minns fel. /Carl Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.