|
|
|
|---|---|
|
noen som har noen gode forslag på hva mer jeg kan gjøre for og trimme vider på 745 turbo maskinen. dette er den første utgaven,dvs 3.2 literen hittil er dette gjort: autrnic smc datasprut,440 cc injectorer,større intercooler(EVO),3" eksos fra turbo og ut (jt-tuning sats) bruker getrag 265 kasse,dis tenning fra ford mondeo 2.5,v6 hvor høyt er det forsvarlig å lade?(på original topp-pakning) er takknemlig for alle tips,ta gjerne kontakt om noen har vært borti lignende...ps bygger på en m535i-86 modell | |
|
drygt 1bar kan du nog få originalpackningen att hålla för, sen måste du byta till stållamell eller koppar. Gärna i kombination med o-ringat block för extra säkerhet. 500-550hk, sen måste du byta kolvar och stakar. Om du har originalturbon kvar så bör det vara läge att byta även denna. En Holset HX55 ska fungera bra på din bil. Då är iallafall inte turbon någon begränsning för effekten ;D E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Hej Tony..Jag kör med en 745-3.5motor..Jag har kört med 1.3bar och plågat utan att topp-packningen gått,men vid 1.5 så gick den sönder...med oringning så håller det bra....Kolvar och stakar har hållit utan några problem med c.a700hk och till sommaren kommer jag att försöka få ut 750-800hk ur min 745-motor.. Ett bra sätt att öka effekten är en turbokam och att bygga om insuget med M5ans Separata spjällhus och bygga en pleniumkammare till dessa.... Stefan... Race to the last drop! |
|
|
takker for svarene,men du sier du kjørte 1.3 bar og det gikk fint,men hvilket styrsystem bruker du,hvilke injectorer osv..... |
|
|
Jag kör med prospark...vet ej storlek på spridare men dom räcker till.. Stefan.. Race to the last drop! |
|
|
noen som vet om det er mulig å få kjøpt seg et ectraktor grenrør til 745 motoren? har prøvd overalt i norge,men det beste tilbudet hittil var en som kunne lage et mot 19000 kr og det syns jeg var helt sinnsykt dyrt,noen bedre? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.