AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.229

L7 E38

BMW Kungen
Någon som har sett/vet någon L7 i världen tillsalu? Tänkte byta 750iL kanske? Iofs så går väl inte någon av de 106st tillverkade L7:orna att lösa ut. Men skulle vara kul att ha en

Mvh
/// Kungen
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
sätt ut en köpes annons på några större tyska sajter , då bör du iaf. få lite koll på läget huruvida de bilarna bevaras eller ibland är till salu samt för vilka pengar.

7-Series - The choice of your local pimp!.
Det finns några riktigt bra tyska bilfirmor när det gäller ovanliga BMW, när det gäller Individual E38or och L7or är Braunroth Automobile GmbH ett tips, har de ingen inne kan de troligen fixa en. Den firman har sålt några av de mest sanslösa E38or som gjorts, helt underbara bilar som är utrustade med allt man kan tänka sig och mer. Senast jag kollade var dock E38-utbudet lite torftigt, men ring dem om du är seriös!

Länk

Prova även Kleissler, har också haft några underbara bilar inne.

Länk

Det roliga med L7 är att ingen bil är den andra lik, eftersom ägarna själva fick specifiera ALLT! Tvivlar starkt på att det finns någon L7 på svenska vägar, så visst hade det varit kul om vi fått en till landet!
Var dock beredd på priser över 750 tkr.

MVH,
E38B12
Besök annars de stora sidorna som mobile.de och autoscout24.de då och då, har faktiskt sett några till salu på mobile ibland.
Braunroth verkar ha E38a torka, förr så fanns det minst 6-7 st FULLPACKADE. Nu verkar d som om de börjat hämta mer mercor, rätt fattigt utrustade bilar som d hade nu.=//

Ny bild 24 Dec-
Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Vilken godisbutik Kleissler var ;-). 3 st M1 och 4 st Z1 varav en är en Alpina variant.Och B7 samt B12 Alpina coupe,,,WOW.

Tror jag blir lite halvberusad av bilnojja så här på det nya året.

Som flera andra sagt, sök på mobile.de. Med jämna mellanrum dyker det upp några L7:or. Efter att besökt Braunroth är jag inte helt imponerad, en typisk tysk torghandlare. Inte alls lika många fina bilar där som på hemsidan. Men de har väl ett laget någonstans får man anta.

Jag har en tjock L7-broschyr, så om någon har några frågar kanske jag kan besvara dessa. En mycket påkostad broschyr faktiskt med äkta läderprover i:)
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
I Ryssland ? :)
Länk

Vilken fet bil.
Länk
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
skulle man våga köpa en dyr bil från ryssland ?
inga maffia vibbar eller att bilen känns lätt stulen då ?

gah !

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
min har gått i warszawa service stämplar där i från, inga problem än så länge.

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
hur fungerar det med att kolla chassinummer mot stöldregister etc. i tex. ryssland ? kan man lita på sådant samt har de det lika datoriserat som vi har ?

Ik
223
Ika
525i -88
Chassinr går väl att byta ut såvida du hittar ett liknande "lik" för nån tusing...Ett bra balkjobb en bit bortanför märkning så märks inget byte vid röntgen. Sådana jobb går att göra på nån timme nästintill osynligt. Så många fina bilar är nog tyvärr stulna i baltiska länder.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Eller är de till baka stulna

F*n vad fin den där ryska L7an var! T om. jag som nästan tycker en vanlig iL är för lång får habegär! Och bara 1800 mil!

Gillar även priset, $ 79 000 Eur :-D

MVH,
E38B12

Fast som ni andra säger, en L7 i Ryssland måste ha en spännande historia bakom sig :-)
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Typ transportvagn åt Boris Jeltsin :-)

BMW Kungen
Tror inte att det är någon större fara att köpa bilen från ryssland. Skulle nog byta lås och alla nycklar och sånt. med tanke på att det troligtvis är maffia snubbar som ägt bilen... Känns dock bättre om bilen gått i Europa.

Mvh
/// Kungen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.